Még júniusban a Media1 elsőként számolt be arról, hogy a számos hazai népszerű televíziós műsor kreatív producereként ismert Rubin Kristóf gyártócége, a Free Monkeys Production készíti az HBO Max streamingplatform első magyar gyártású non-scripted reality-jét. Akkor Rubin Kristóf és Závorszky Anna, az HBO producere néhány érdekességet is elárult lapunk érdeklődésére.
Rubin Kristóf csapata készíti az HBO Max új magyar reality-jét
Azt viszont mostanáig hétpecsétes titokkért őrizték, mi is lesz a reality címe, illetve mely formátumot is adaptálják a magyar nézők számára.
Most azonban bejelentették, hogy az HBO Max augusztusban végzett az első magyar, saját gyártású reality forgatásaival, majd végre elárulták a produkció címét, ami A híd (The Bridge) nevet kapta. Ebben a játékosok feladata egy 250 méteres híd megépítése, amellyel eljuthattak az összesen 30 millió forintos fődíjhoz. A produkció helyszíne a romániai Bélesi tó környéke volt.

A Media1-nek megküldött közlemény szerint a Free Monkeys Production az eredeti spanyol Banijay formátumot adaptálta, a legújabb változatra vonatkozó szerződést a Banijay Rights, a Banijay globális forgalmazási részlege kötötte.
Az eredeti formátumról ezt a videót találhathatjuk a közösségi videómegosztón.
https://www.youtube.com/watch?v=1GF7iEFoRVU
Most kóstol bele először itthon a non-scripted műfajba az HBO Max
Arról is írnak, hogy az HBO már régóta tervezgette, hogy az amerikai HBO Maxon sikerrel futó realityhez hasonlóan itthon is belekóstol a non-scripted műfajba, így esett a választás az öt országban, köztük Ausztráliában, Brazíliában és Angliában már ismert és szeretett A híd című formátumra.
„A csatornánkon megtalálható tartalmak a minőségi szórakoztatás élményét nyújtják, ennek megfelelően kerestünk olyan reality műsort, mely egyszerre hat az érzelmekre és a felmerülő morális dilemmáival elgondolkodtat. Úgy gondoltuk, ez a történet jól fog rezonálni a nézők hétköznapi dilemmáival. A Híd (The Bridge) formátumban egy festői és szinte izolált természetben feszül egymásnak a közösség és az egyéni érdek, miközben a játékosok küzdelmével látványosan épül a nyereményhez vezető út”
– nyilatkozta Závorszky Anna, az HBO producere.

„A Híd egy összetett történet az elejétől a végéig, nincsenek benne formalizált elemek, semmi hasonló nem volt még a magyar piacon. Ennek a történetnek az a célja, hogy a szereplők felépítsenek egy hidat, és ezzel párhuzamosan híd keletkezzen az emberek között is” – tette hozzá Rubin Kristóf, a Free Monkeys Production producere.

A játék során egy csapat idegen találkozik a vadonban, és csak egy közös van bennük: mindannyian a 30 milliós nyereményt akarják. A pénz mindössze 250 méterre van tőlük, ám ahhoz, hogy elérjék azt, össze kell fogniuk. Csapatként versenyt futnak az idővel, miközben egyenként is erkölcsi dilemmákkal szembesülnek.
Együttműködésre, stratégiára épülő reality
„A híd stratégiára, együttműködésre és bizalomra épülő játék. Szórakoztató kaland, ami alapvető emberi, morális kérdéseket vet fel: megosztanád vagy ellopnád az életed megváltoztató összeget valakitől, akit csak néhány napja ismersz? A brazil közönség nagyon szerette az HBO Maxon futó műsort, alig várjuk, hogy a magyar nézők is láthassák” – ezt már Annelies Sitvast, az HBO Max EMEA unscripted tartalmakért felelős vezetője mondta.
Az HBO bejelentette azt is, hogy A híd műsorvezetője a korábban újságíróként tevékenykedő, és az egyik legnépszerűbb youtuberként ismert Magyarósi Csaba lesz.

„Nagyon tetszett ennek a műsornak az üzenete, hogy a szereplőknek össze kell fogniuk és közösen kell alkotni, megépíteni valamit a semmiből. Ez szerintem 2022-ben, Magyarországon különösen fontos és a műsor nézése közben talán mindannyian tanulhatunk valamit az együttműködés erejéről” – fogalmazott a műsorvezető.
Magyarósi Csaba egy kisfilmet is közzétett a YouTube-on a forgatás kapcsán.
Olvasóink figyelmébe ajánljuk a témával kapcsolatos korábbi írásunkat is.
Az HBO Max még azt megelőzően döntött a magyar gyártású reality gyártásáról, hogy az új tulajdonosa eltávolítatta a streamingszolgáltatásról a magyar gyártású sorozatokat, például A Besúgót, illetve úgy döntött, felhagy a saját gyártású tartalmak készítésével, amiről később kiderült, azért, mert leáll az HBO Max globális bevezetése is.
További hírek érhetők el a Media1-en.
Megtalál minket Facebookon is, lájkolja be az oldalunkat!