fbpx
A Yandex moszkvai irodája.

Az „orosz Google” honlapja és híraggregátora átkerült az állami ellenőrzés alatt lévő VKontaktéhoz

Az ügylettel tovább nőhet az orosz web feletti állami kontroll.

A Yandex orosz internetes vállalat a fő versenytársának, az állami ellenőrzés alatt álló VK-nak (VKontakte) adta el honlapját és híraggregátorát – számolt be a Szabad Európa.

A kedden nyilvánosságra került megállapodás értelmében a Yandex gyakorlatilag átadja a Kremlhez közeli cégnek az online tartalmak feletti ellenőrzést – cserébe teljes egészében megkapja a VK tulajdonában lévő, élelmiszer-kiszállítással foglalkozó Delivery Clubot.

„A Yandex igazgatótanácsa és menedzsmentje megállapította, hogy a vállalat részvényeseinek érdekét leginkább az szolgálja, ha kiszállunk a médiaüzletágból, és egyéb technológiákra és szolgáltatásokra helyezzük át a fókuszt”

– áll a Yandex közleményében. A Szabad Európa hozzátette: a gyakran az orosz Google-nek nevezett vállalat rendre eleget tesz a központi utasításoknak. Blokkolta az orosz médiafelügyelet (Roszkomnadzor) által betiltott oldalak elérését, de  sokan bírálták az állami propaganda terjesztésében és felerősítésében betöltött szerepéért is.

VKontakte közösségi oldal.
Fotó: stock / Depositphotos

Mint arról a Media1 beszámolt, a Gazprom nevű orosz energetikai óriásvállalat tavaly decemberben megszerezte a VKontaktét.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: a Yandex moszkvai irodája. Fotó: stock / Depositphotos
Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások