A mulasztás miatt a hatóság Versenytanácsa 40 millió forintos bírságot szabott ki a cégre.
Mint azt a nemzeti versenyhatóság felidézte: a panamai cégre már 2020 augusztusában kiszabtak egy jelentős, 800 millió forintos bírságot, amiért különféle egészségügyi „csodaszereket” (például hallókészüléket, mágneses talpbetétet) és engedély nélküli gyógyszereket reklámozott több magyar napilapban. A burkolt reklámok többek között nem létező tudósok és kutatók ajánlásával, hamis tanúsítványokkal, illetve fiktív fogyasztói véleményekkel népszerűsítették a termékeket, emellett valótlan árkedvezményeket ígértek.
A GVH akkori határozatából kiderült: a szóban forgó napilapok, amelyekben a panamai cég hirdetései megjelentek, a kormánypárti Mediaworks Hungary Zrt. kiadóhoz tartoznak.
A versenyhivatal a mai közleménye szerint a külföldi cégre kirótt, jelentős versenyfelügyeleti bírság mellett arra kötelezte a jogsértő reklámok hazai közzétevőjét, hogy előzze meg a hasonló reklámok jövőbeli megjelenését. A kiadó felbontotta a Direct Group és az egyéb kapcsolódó vállalkozások szerződéseit és nem közli a hirdetéseiket.
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint iratkozzon fel a Media1 hírlevelére is!