A szervezet pénteki, a Media1-hez is eljuttatott tájékoztatóanyaga szerint a több mint 100 tagcéget képviselő IAB Hungary – alapszabálya értelmében – három évente szervez teljeskörű tisztújítást, így a teljes elnökség és az elnök személyéről is szavaztak a tagszervezetek képviselői.
Az elnökség tagjai a marketingkommunikációs piac különböző területeit reprezentálják: az elnökön kívül a testületben 5 fő a médiát, 3 az ügynökségeket, 2 a hirdetőket és 1 fő az iparági szolgáltatókat képviseli.
Tájékoztatásuk szerint a jelölési időszak 2021 decemberében indult, 50 jelölt közül 23 fogadta el a felkérést, így a tagság 23 szakember közül online szavazással választotta meg az új elnökséget. Az eredményeket a 2022. január 20-i éves beszámoló- és tisztújító taggyűlésen hirdették ki.
2022 és 2024 között az IAB Hungary vezetése a következők szerint alakul
Elnök: Sopov István (Adaptive Media)
Elnökségi tagok:
- Média: Dudás Gergely (RTL Magyarország), Erdélyi Eszter (Atmedia), Kardos Gábor (Magyar Jeti Zrt.), Láng Zoltán (Ads Interactive), Pusztay András (Telex.hu);
- Ügynökség: Lunczner Ádám (MindShare), Néz Kata (OMG), Novák Péter (Dentsu Hungary);
- Hirdető: Bognár Vera (Nestlé), Mérő Ádám (Coca-Cola);
- Szolgáltató: Szutor Ferenc (Adverticum/Datame).
Az internetes reklámszakmai szervezet lapunkhoz eljuttatott közleményéből kiderül az is, hogy a taggyűlésen a résztvevők a választás mellett egyhangúan elfogadták az előző időszak elnöki beszámolóját, mely szerint a szervezet kiegyensúlyozott pénzügyi gazdálkodása stabil alapokat teremtett az éves működéshez. Az IAB Hungary aktivitását jelentős mértékben meghatározta a tematikus, szakmai munkacsoportokban zajló munka.
Áprilisban megjelentek a digitális hirdetési piac trendjeit figyelő Adex és AdExpect felmérések, és új lendületet vett az IAB Hungary Oktatási Munkacsoportja és Hirdetői Klubja. A Digitális audio munkacsoport gondozásában megjelent az első hazai podcast kutatás, és a témában egy online eseményre is sor került.
Sopov István, akinek a tagság immár harmadszor szavazott bizalmat (ő látható fenti borítóképünkön), a megválasztása kapcsán elmondta:
„2021-ben több munkacsoportunkban is nagyon komoly eredmények születtek, sikerült egy elég aktív évvel zárni az elnökségi periódust, ami a taglétszám bővülésében is kifejeződött. Nagyon köszönöm a tagok részvételét a szervezet munkájában és az elnökségnek is az elmúlt három éves munkájukat. Nagyon megtisztelő, hogy a tagság ismét megválasztott az IAB Hungary elnökének és örömmel várom a közös munkát az új és az újraválasztott elnökségi tagokkal, akikkel remélem sok projektet tudunk majd a digitális szakma fejlődésére megvalósítani”.
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a hírlevelünkre is!