fbpx
Sony Pictures Television Networks (SPTN) és Antenna Group

Most már biztos a VIASAT3, a VIASAT6, az AXN, a Sony Movie Channel és a Sony Max tulajdonosváltása: az Antenna Group az új tulajdonos (FRISSÍTETT!)

A Media1 értesülése szerint most már egészen biztos, hogy a görög Antenna Group lesz a hazánkban a Viasat3, a Viasat6, az AXN, a Sony Movie Channel és a Sony MAX csatornákat működtető Sony Pictures Television Networks új tulajdonosa. Az új cégnév Antenna Entertainment lesz.

A görög Antenna Group megveszi a Sony Pictures Televison Networks (SPTN) közép-európai tévés portfólióját. Erről immáron egy kósza, egy mondatos angol nyelvű levél is árulkodik, melyben arról értesítik a média munkatársait, hogy a korábbi Sony Pictures Press sajtószoba honlap a továbbiakban nem elérhető, helyette az Antenna-entertainment.com-ot (a görög Antenna Group oldala) kell keresni.

A Sony Pictures Television levele, miszerint a jövőben az Antenna Group honlapját kell felkeresni.
A Sony Pictures Television levele, miszerint a jövőben az Antenna Group honlapját kell felkeresni. Fotó: Media1.hu

(Frissítés: a Sony, mely hírünket követően közleményben erősítette meg a leírtakat, időközben jelezte részünkre, hogy a kiküldött angol nyelvű e-mailbe sajnálatos módon hibás internetes cím került, ami helyesen: https://www.antenna-entertainment-press.com)

Régóta benne volt a levegőben a tulajdonosváltás

Júliusban a SorozatWiki nyomán a Media1 is beszámolt egy hosszú ideje keringő pletykáról, miszerint a Sony Pictures Television Networks megválni készül a VIASAT3, a VIASAT6, a Sony Movie Channel és a Sony Max, valamint az AXN csatornától, sőt az egész SPTN CE-vel, azaz a tévés vállalat közép-európai részlegével kapcsolatban is terjedt pletyka a médiaiparban, hogy várhatóan gazdát cserél.

Az Antenna Group egyébként régóta tervezi a magyar tévés piacra történő betörést: vezetőjük még 2019 végén megerősítette a Media1-nek, hogy a VICE Mediával partnerségben Magyarországon is meg akarnak jelenni tévécsatornával

A mostani e-mail alapján egyértelműen beigazolódni látszik, hogy valóban az Antenna Group nevű görög céghez kerül a Sony tévés portfóliója.

Ezt érdemes tudni az Antenna Groupról

Mint arról korábban a Media1 részletesen is írt, az Antenna Group nevéhez köthető az első görögországi kereskedelmi tévécsatorna, az Antenna TV, de portfóliójukban található több más tévécsatorna mellett görög, román és moldáviai rádió is, sőt van digitális és nyomtatott lapjuk és zenei részlegük is. Az Antenna Group az egyik legnagyobb médiapiaci szereplőnek számít Görögországban.

A magyarországi VIASAT3, a VIASAT6, az AXN, a Sony Movie Channel és a Sony Max tévécsatornák reklámidejének értékesítését egyébként az RTL Magyarország, illetve reklámértékesítő háza, az R-Time végzi 2020 óta.

A görög Antenna Group weblapja
A görög Antenna Group weblapja

Frissítés 14:30

Itt a hivatalos közlemény!

Időközben megérkezett az Antenna Group közleménye, mely megerősíti a fent leírtakat az SPTN regionális felvásárlásával kapcsolatban.

Ezt írják:

Az Antenna Group megvásárolja a Sony Pictures Television Networks portfólióját Közép- és Kelet-Európában, ezzel 22 előfizetéses csatornát és 2 on-demand szolgáltatást megszerezve 12 országban.

Korábbi sikeres tevékenységének folytatásaként az Antenna Group B.V. nemzetközi médiacsoport – amely Észak-Amerikában, Európában, valamint Ausztráliában működik és fektet be – megállapodást kötött a Sony Pictures Televisionnel közép-kelet-európai AXN, Sony és VIASAT előfizetéses TV-csatornák és on-demand szolgáltatások felvásárlásáról, egy jelentős regionális befektetés keretében.

A több országot és csatornát átfogó megállapodás lehetővé teszi az Antenna Group számára, hogy tovább erősítse piacvezető pozícióját a régióban, és lehetőséget nyújt a közép-kelet-európai médiatérben való további terjeszkedésre egy több mint 100 milliós piacon. Az újonnan megvásárolt szórakoztató csatornák és on-demand szolgáltatások az előfizetéses televíziós piac 90 százalékát elérik, több mint 24 millió előfizetővel 12 országban: Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban, Romániában, Bulgáriában, Szlovákiában, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában, Bosznia-Hercegovinában, Észak-Macedóniában és Montenegróban.

A 22 csatorna – melyek között megtalálhatóak az AXN és a VIASAT bejáratott márkái is – saját gyártású produkciók és nemzetközi műsorok meggyőző egyvelegét nyújtja olyan meghatározó stúdióktól, mint a Sony Pictures Entertainment, a CBS, a Warner Bros, az NBC Universal, a Disney és az eOne, amivel egy lojális, a márka felé erősen elkötelezett rajongótábort hoz léte. Az Antenna Group törekedni fog a csatornakínálat bővítésére, hogy még több hírt és szórakozást kínáljon – beleértve a világszínvonalú stúdió és helyi fejlesztésű produkciókat –, sikeresen növelje a közönséget és maximalizálja a terjesztést. Az Antenna Group emellett további befektetési lehetőségeket keres majd tartalomgyártó vállalatoknál, TV csatornáknál és OTT szolgáltatóknál szerte a régióban.

Az Antenna Group jelenleg több mint 150 milliós globális közönséggel rendelkezik. A médiacsoport Közép-Kelet Európában egyedi sikert ért el, hiszen kivételes, 1 milliárd eurót meghaladó értéket hozott létre Szerbiában, Montenegróban, Bulgáriában, Romániában és a környező kelet-európai piacokon. Az elmúlt 30 évben a TV-s és tartalom előállítás piacán szerzett jelentős befektetési tapasztalatának köszönhetően az Antenna Group ideális helyzetben van, hogy továbbfejlessze ezeket a hálózatokat.

Theodore Kyriakou, az Antenna Group B.V. elnöke úgy fogalmazott:

„Az Antenna Group folytatja a globális szintű médiabefektetéseket, a közép-kelet-európai régió továbbra is fontos fókusz marad számunkra. Több mint 20 éve invesztálunk ebbe a régióba annak érdekében, hogy a legjobb szórakoztató és hírtartalmat kínáljuk helyi szinten. Ez az akvizíció egy következő lépés ebbe az irányba, és további növekedést tesz lehetővé ezeken a piacon.

Adam Theiler, az Antenna Group előfizetéses TV üzletágának ügyvezetője hozzátette: „Nagyon örülök, hogy üdvözölhetem a Sony Networks varsói, budapesti és bukaresti csapatát az Antenna Groupban. Közösen megújíthatjuk az AXN és a VIASAT-rajongók szórakoztatásáért tett erőfeszítéseinket, ezáltal pedig megerősíthetjük preferált tartalomszolgáltatói pozíciónkat az előfizetéses televíziószolgáltatóknál és hirdetőknél, akik hozzánk hasonlóan az előfizetéses TV-piac bővülésében érdekeltek Közép- és Kelet-Európában.”

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk Facebookon és hírlevéllel!

Kiemelt fotó: Media1-montázs
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások