Egy, a Media1.hu birtokába került levél szerint 28 évnyi közös munka után Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője úgy döntött, hogy elkezd felkészülni élete új fejezetére és visszavonul. A visszavonulás két lépcsőben történik – ezt maga Vörös Csilla jelentette be a levélben.
Néhány nap múlva, 2021. szeptember 1-jétől ügyvezetőnek nevezik ki a Nielsen Közönségmérés élére Schneider Henrik médiaszakembert. Vörös Csilla az idei év végéig még társügyvezető marad, segítve ezzel a zökkenőmentes átadást, majd a szakember 2022-ben tanácsadóként nyújt majd támogatást Schneider Henriknek.
Vörös Csilla azt írta Schneider Henrikről:
„Biztos vagyok benne, hogy olyan új perspektívákat, ötleteket és energiákat hoz majd a veletek való további közös munkába is, amelyek találkoznak majd az igényeitekkel és az elvárásaitokkal.”
Schneider Henrik a Nielsen Közönségmérés Kft. leendő ügyvezetője a médiaipar különböző területein szerzett gazdag tapasztalattal csatlakozik a Nielsenhez. Schneider Henrik az elmúlt két évben a Vodafone senior content & entertainment menedzsere volt. Ebbe a pozícióba 2019 júliusában nevezték ki. 2012 és 2019 között az Antenna Hungária műsorterjesztési vállalatnál volt vezető: eleinte a digitális multimédia területet vezette, majd a műsorterjesztési és média szolgáltatások területnek volt az igazgatója, de több más vállalatnál is megfordult.

Az új vezető a levél szerint „folytatni kívánja a mérési rendszer magyarországi innovációját, és mindent megtesz annak érdekében, hogy minél hatékonyabb módszertannal és megoldásokkal válaszoljunk a piac cross-média méréssel kapcsolatos igényeire. A médiaiparban megszerzett hírneve és tapasztalata szilárd alapot nyújt ahhoz, hogy kiszolgálja a ti igényeiteket, és maximálisan támogasson titeket az egész közönségmérési rendszer, az eredmények és a tartalomszolgáltatások terén” – írta Vörös Csilla.
A leköszönő Vörös Csilla 1993-tól, gyakorlatilag a kereskedelmi televíziózás magyarországi elindulásának hajnalától dolgozott a tévés piacon etalonként kezelt nézettségi adatokat szállító Nielsen Közönségmérés (korábbi nevén AGB Hungary Kft.) élén.
A Media1 néhány hónappal ezelőtt Vörös Csillával podcast interjút készítettünk a magyarországi tévés nézettségmérésről és annak kulisszatitkairól – a beszélgetés itt érhető el.
A Nielsen Közönségmérés Kft. az Opten céginformációs szolgáltatás szerint 2020-ban 1,84 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A cég 184 millió forint adózás előtti eredményt mutatott ki.
Még több hír és cikk érhető el a Media1.hu-n!