fbpx
A Ringier Axel Springer Magyarország egyik irodájának bejárata Budapesten

Magyarországon is kivonul a Blikk kiadójából az Axel Springer, a Ringier veszi át a részvényeket

A Ringier AG kiterjeszti tevékenységét Kelet-Európában és bővíti nemzetközi portfólióját a médiapiacon, valamint a digitális szolgáltatások piacán. Az Axel Springer a német és az amerikai piacokra összpontosít a jövőben, míg a Ringier és az Axel Springer közös vállalata Lengyelországban tovább terjeszkedik. A lépés érinti a Blikk és a Kiskegyed kiadóját, a Riniger Axel Springer Magyarországot is.

Az Axel Springer részvényeinek felvásárlásával Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a Balti államokban a Ringier folytatja nemzetközi növekedési és befektetési stratégiáját a digitális szolgáltatások piacán és a médiapiacon. A beruházással a Ringier Romániában és Bulgáriában is megszilárdítja már fennálló tevékenységeit – írja a Media1-hez eljuttatott közleményében a cég.

„Az Axel Springer részvényeinek átvétele Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a balti államokban vállalatunk fejlődésének fontos mérföldköve. Modern médiabefektetőként ezzel a tranzakcióval alátámasztjuk hosszú távú elkötelezettségünket Kelet-Európában. […] Szerbia, Szlovákia és Magyarország ezenfelül megfelelő alapot nyújt a sportmédia terén tervezett digitális stratégiánk kibővítéséhez.”

– jelentette ki Marc Walder, a Ringier AG vezérigazgatója.

A Ringier Axel Springer Magyarországhoz olyan lapok tartoznak mint a Blikk, a Kiskegyed, a Glamour, valamint több más lap.

Blikk, újságos
Fotó: Ladányi András / Media1

Új prioritások az Axel Springer növekedési stratégiájában

Az Axel Springer célja, hogy a digitális újságírás területén és a digitális hirdetési portálok között globális vezető szerepet töltsön be. Ehhez a növekedési területeken történő jelentős beruházások mellett elengedhetetlen a fő stratégiai piacokra történő összpontosítás. Ami a hírmédia szegmenst illeti, ebben központi szerepet játszik a Németországban, az Egyesült Államokban és Lengyelországban már nagymértékben digitalizált portfólió.

„Növekedési stratégiánk keretén belül ezentúl legfontosabb stratégiai területeinkre és fő piacainkra összpontosítunk. Ide tartozik a lengyel nyelvterület is mintegy 40 millió lakossal. Számukra a Ringier-vel közösen folytatjuk lapkínálatunk és apróhirdetéseink digitalizálását és bővítését. Ezúton szeretnék köszönetet mondani minden magyar, szlovák, szerb, észt, lett és litván kolléganőnek és kollégának, valamint a Ringier minden munkatársának az elmúlt években tapasztalt kiváló együttműködésért”

– mondta Jan Bayer, az Axel Springer SE News Media részlegének vezetője.

Folytatódik a vegyesvállalat működése Lengyelországban

Vegyesvállalati partnerekként az Axel Springer és a Ringier Kelet-Európában kizárólag a lengyel piacra összpontosít. Az irányítás folyamatossága megmarad, hiszen Mark Dekan, a vegyesvállalat vezérigazgatója.

„Amikor 2010-ben egy gyakorlatilag kizárólag nyomtatott portfólióval elindítottuk a közös vállalatot, az volt az elképzelésünk, hogy a nyomtatott márkákat erős digitális piaci szereplőkként dobjuk a digitális piacra. Ma a bevétel kerek 70 százalékát és a nyereség 85 százalékát digitális kínálatunkkal érjük el”

– mondta Mark Dekan, a Ringier Axel Springer Media AG és a lengyelországi közös vállalat vezérigazgatója.

Még idén lezárulhat a részvények átvétele

A részvények átvétele várhatóan még idén, 2021-ben lezárulhat, a tranzakció megvalósításához azonban a helyi versenyhatóságok jóváhagyása szükséges. A felek megállapodtak abban, hogy az eladási árat és az átvett részvények értékét bizalmasan kezelik.

Még több hír érhető el a Media1-en

Borítókép: A Ringier Axel Springer Magyarország budapesti egyik irodájának bejárata a Városmajor utcában. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások