fbpx
Orbán Viktor korábban a Nemzeti Sporttal

Orbán Viktor a sajtószabadság ragadozóinak nemzetközi feketelistáján

A magyar kormányfő Jair Bolsonaro brazil elnökkel egyetemben új belépő a listán. EU-s vezetőként egyedüliként Orbán szerepel a neve a listán.

A Riporterek Határok Nélkül (RSF) nevű, párizsi központú nemzetközi újságíró jogvédő szervezet 37 olyan állam- vagy kormányfőt mutatott be honlapján, akik erőteljesen fellépnek a sajtószabadság ellen. A „sajtószabadság ragadozóinak” feketelistájára egyetlen uniós vezető került fel: Orbán Viktor magyar miniszterelnök – írja a 24.hu.

Orbán portréjánál úgy fogalmazott az RSF:

„Az »illiberális demokrácia« önjelölt bajnoka, Orbán Viktor 2010-es visszatérése óta nem állt meg a média pluralizmusának és függetlenségének támadásában.”

Mint írják: a közszolgálati műsorszolgáltatás propagandaszervezetté vált, a magánkézben lévő médiumokat pedig vagy leigázták vagy elhallgattatták.

„A módszerek lehetnek finomak vagy pimaszok, de mindig hatékonyak. A politikai-gazdasági manővereknek és a kormánypárthoz közeli oligarchák által megvett médiacégeknek köszönhetően a Fidesz ma már az ország médiaterületének 80 százalékát ellenőrzi”

– fogalmaznak, hozzátéve: a csúcson a KESMA nevű alapítvány áll, amelyben hozzávetőlegesen 500 kormánypárti médium található.

A fennmaradó független médiumokat diszkriminálják a kormányzati hirdetések és a hivatalos információkhoz való hozzáférés területén. Újságíróikat szisztematikusan becsmérlik a kormánypárti médiában, amely „álhírek” közvetítőinek nevezi őket.

Felidézi az RSF, hogy az álhírek terjesztését a koronavírus-válság idején bűncselekménnyé minősítette a kormány, az RSF szerint pedig az öncenzúra hatással volt az újságírókra és forrásaikra. Ezek a változatos ragadozó technikák annyira hatékonynak bizonyultak, hogy megihlették Orbán lengyel és szlovén szövetségeseit.

A szervezet azt írja, hogy miután a Népszabadságot bezárták és az oligarchák átvették az irányítást az Origo.hu és az Index.hu felett, a kormány célpontja az RTL Magyarország, a Népszava nevű napilap és a HVG, a Magyar Hang, a Magyar Narancs és a 24.hu lett. A legújabb lépés pedig az állítólagosan független rádió-televízió szabályozó hatóság politikai döntése, amely megfosztotta a Klubrádiót frekvenciájától.

A listára Orbán Viktor mellett olyan vezetők kerültek fel, mint Vlagyimir Putyin orosz elnök, Kim Dzsong Un észak-koreai diktátor, Aljakszandr Lukasenka fehérorosz elnök vagy Bassár el-Aszad szíriai elnök.

További hírek találhatók a Media1-en!

Borítókép: Orbán Viktor a Nemzeti Sporttal / Fotó: Orbán Viktor Facebook
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

/** * andre clever */