Mint arról korábban a Media1 beszámolt, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa idén május 19-én pályázati felhívást tett közzé honlapján a Budapest FM 100,3 MHz körzeti vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára. A pályázati kiírásba bekerült egy korlátozó feltétel, mely szerint csak roma tematikájú rádió szólhat a frekvencián.
Ez azért volt érdekes, mert mint arról ugyancsak a Media1 írt, épp a pályázati kiírás előtt nem sokkal alapított Roma Rádió Kft. néven új médiavállalatot Radu Morar, a cigányoknak szóló Dikh TV, illetve a Sláger FM, a Sláger TV és a Fishing & Hunting csatorna, illetve a Tematic Media Group tulajdonosa, valamint Andrejszki Zoltán, a Fishing & Hunting tévécsatorna kereskedelmi és marketing igazgatója. Már ebből sejteni lehetett, hogy Morarék elindulnak a cigányoknak szóló frekvenciára vonatkozó pályázaton, de akkor a Media1 érdeklődésére csak annyit mondott a médiavállalkozó, hogy fontolgatják az indulásukat, mivel egyelőre tanulmányozzák a pályázati kiírást. Ekkor ezenkívül még benne volt a pakliban, hogy esetleg valaki más is pályázatot nyújt be a frekvencia hasznosítására.
Időközben elérkezett a mai, hétfői nap, a pályázati ajánlatok beadásának határideje. A Media1 az NMHH honlapjának egyik aloldaláról megtudta, hogy egyedül a már említett Radu Morarék cége, a Roma Rádió Kft. nyújtott be ajánlatot. Mindez azt jelenti, hogy ha csak nem talál valamilyen formai vagy tartalmi hibát az egyedüliként pályázni tudó cég ajánlatában a Médiatanács, akkor a Dikh TV tulajdonosa hamarosan pályázati győzelmet ünnepelhet majd, és ezt követően, tehát még az országgyűlési választások előtt elindulhat a Dikh TV rádiós változata, a Roma Rádió adás, mely ehhez 10 évre szóló jogosultságot kaphat, ami a lejárat előtt, megfelelő feltételek megléte esetén további 7 évvel meghosszabbítható lesz.
Ha így lesz, a rádió és a Dikh TV kihasználhatja a közös tulajdonosból adódó szinergialehetőségeket, és a két médium, az újdonsült roma rádió és a valamennyi jelentősebb kábelhálózaton megtalálható roma tévé egymást is erősítheti.
A Dikh TV és a többi Tematic-csatorna reklámidejének értékesítését a kormányközeli Atmedia végzi, így amennyiben Morar a Sláger FM mellé újabb rádiós frekvenciához jut, akkor az vélhetően az Atmedia számára is egy jó üzleti lehetőség lenne.
Még több hír érhető el a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk Facebookon, és követhet bennünket hírlevéllel is!