fbpx
Dull Szabolcs, a Telex társfőszerkesztője

„Ha hecckampány volt, miért kell három hónap után leváltani az új vezetést?” – reagált Dull Szabolcs a volt Index-elnök a 168 Órában megjelent interjújára

Az Index.hu Zrt. volt elnökével, Bodolai Lászlóval a lap szerkesztőségében egy éve történtek évfordulóján jelent meg friss interjú benne néhány súlyosabb állítással, erre reagált az Index egykori és a Telex jelenlegi főszerkesztője.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Mint arról a Media1 beszámolt, a 168 Óra kiemelt interjút közöl a héten az Index tavalyi súlyos válságának egy éves évfordulóján Bodolai Lászlóval, a lapot működtető Index.hu Zrt. volt igazgatósági elnökével, és az interjúban Bodolai számos ponton bírálta Dull Szabolcsot, az Index leváltott főszerkesztőjét (aki manapság már az újonnan megalapított Telex társfőszerkesztője), valamint azt is mondta, hogy számos jel utal rá, hogy előre eltervezhették a Telex projektet. Megemlített Bodolai több ilyen körülményt is, például ilyen volt szerinte, hogy Kárpáti Márton, az Index.hu egykori főszerkesztő-helyettese már Dull menesztése előtt távozott az Indextől családi okokra és arra hivatkozva, hogy abbahagyja az újságírást. (Mivel emiatt közös megegyezéssel távozott, megszűnt a versenytilalmi korlátozása, nem sokkal később pedig ő alapította meg a Telexet.)

További dolgokat is említett Bodolai, például Dull végkielégítéséről. Az előzmények itt találhatók.

A Media1 azonnal kereste az ügyben Dullt és Kárpátit. Dull Szabolcs így reagált a megjelentekre a Facebookon:

Nem szeretném a Telex történetét és ezt az oldalt összebodolaizni, de pár megjegyzés kikívánkozik a most megjelent 168 órás interjúhoz. Számítottam rá, hogy az Index-történések egyéves évfordulójához közeledve néhány szereplő majd a lelkiismeret-furdalásától gyötörve megpróbálja nyilvánosan is tisztábbnak feltüntetni a szennyesét. Kár, hogy a valóság és az elmúlt egy év eseményei nem őket igazolják. Pár tény:
1. Az Index egysége és addigi felállása elleni támadás (legyen szó kiszervezésről vagy épp elbocsátásokról) nem GG-terv volt, hanem mint azóta mindenki számára kiderülhetett: Vaszily-terv volt. És a kormány médiaembere ősszel aztán maga alá is szervezte az Indexet, immár fele részben az ő tulajdona. Az interjúban valamiért nem esik szó arról, hogy az addigi, betonbiztosnak kommunikált alapítványi konstrukciót hová fújta a szél, és hogy milyen szép, magyaros piacgazdasági húzással került az Index a tulajdonosi képviselő elnök úr Bodolai Lászlótól Vaszily Miklós ölébe.
2. Bodolait tavaly számtalanszor kértem, hogy oldja fel a szerkesztőségi lapvezetés titoktartási kötelezettségét, így a nyilvánosság előtt is részletesen elmondhatnánk, milyen nyomasztások, zsarolások érték a lap vezetőit. A nyilvánosság a nyomásból annyit érzékelhetett, hogy két vezérigazgatónk is távozott egy hét leforgása alatt. Bodolai most erről az időszakról azt nyilatkozza, hogy “felvetettem Szabolcsnak, hogy ne rúgjunk ki senkit”. Hát, kár, hogy köt a titoktartás. #nehallgassunk.
3. Bodolainak van egy jogászhoz méltatlan megjegyzése rólam, miszerint a titoktartási szabályok betartása miatt “kapta a végkielégítését, amit gond nélkül felvett”. A dolog azt sugallja, mintha titokban hatalmas pénzzel távoztam volna, és nagyjából olyan szintű besározás, mint amikor épp az volt a lemez, hogy baloldali politikusokkal egyeztetve történt mindez (tényleg, ez a hazug megjegyzés most miért maradt ki?). A felmondásomban szó szerint szerepel, hogy “végkielégítés nem illeti meg”, így tehát ilyet nem vettem fel, nem kaptam. A szerződésben előírt felmondási időért járó távolléti díj pedig nem végkielégítés.
4. Bodolai adós marad annak a magyarázatával, hogy ha az egész csak “hecckampány volt”, és lehet itt nyugodtan újságot írni Vaszily Miklós és minden egyéb külső behatás nélkül, akkor három hónap után miért kellett távozniuk az új lapvezetőknek is. És ha jól értem, őt magát is lefokozták hirtelen tulajdonosi képviselő elnök úrból a “régi indexesekhez köthető peres ügyek” jogi felügyelőjének. Így néz ki egy független újság, aha.
5. Az egész Bodolai-interjút áthatja az az értelmezés, mintha nem is lett volna semmi látnivaló akkoriban, ő itt egy áldozat, és nekem és a szerkesztőségnek is az lett volna a célunk, hogy szándékosan gyengítsük, majd ellehetetlenítsük a munkahelyünket, az életünk egy fontos darabját. Mi az értékeinket védtük, például, hogy nem külső nyomásra írunk újságot és nem külső nyomásra szervezzük át a szerkesztőséget – azokat az értékeket védtük, amelyeket kívülről elkezdtek támadni, és amelyekről kiderült, kinek fontosak és kinek nem. Az értékek olyannyira fontosak ennek a csapatnak, hogy a tavaly nyári trauma után képes volt felállni, és elindítani a Telexet. Egy újságot, ahol nem jelenhet meg hirtelen a semmiből egy Vaszily Miklós a politika által motivált terveivel, ahol nem pottyanhat igazgatósági ülések asztalára semmilyen kiszervezési terv, és ahol nem kell hallgatnunk ki tudja, kit képviselő tulajdonosi elnök urak csúsztatásait.

Még több hír érhető el a Media1-en! Feliratkozhat hírlevelünkre és csatlakozhat hozzánk Facebookon is.

Borító: Dull Szabolcs, a Telex társfőszerkesztője. fotó: Bődey János / Telex.
Szóljon hozzá!