fbpx
Google

220 millió eurós bírságot kap a Google

A francia versenyügyi hatóság a hirdetéskezelési gyakorlata miatt büntette a techcéget.

Az ügyet három médiavállalkozás, a News Corp, a Le Figaro és a belga Groupe Rossel vádja indította el, melyek az online hirdetések piacán monopóliummal vádolták a Google internetes óriást – írja a Világgazdaság a France24 nyomán.

A versenyhivatal megállapította, hogy a keresőóriás saját hirdetéskezelői szolgáltatásait előnyben részesítette más platformokkal szemben.

A külsős platformokat használók azt vették észre, hogy többet fizetnek, mint a kaliforniai vállalat megoldásait használók. A hivatal szerint a Google nem vitatta az állításokat, és elkötelezte magát, hogy javítsa a platformok közötti együttműködést.

„Ez az első olyan döntés a világon, amely az online aukciós hirdetések bonyolult algoritmikus folyamatait vizsgálja, amelyek meghatározzák az online hirdetéseket”

– mondta Isabelle de Silva, a hivatal elnöke.

Néhány hete arról írtunk a Media1-en, hogy az olasz versenyhatóság is megbírságolta a Google-t tisztességtelen erőfölénnyel való visszaélés miatt.

Még több hír érhető el a Media1-en!

Boítókép: stock / Depositphotos

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások