A telefonóriás nemrég adta hírül, hogy az Apollo Global Management magántőke-társaságnak adta el a márkáit 5 milliárd dollárért, és az ügylet magában foglalja a Verizon reklámüzletágát is. Ez utóbbi például 1,9 milliárd dolláros árbevételt könyvelhetett el az idei első negyedévben, ami 10 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest – írja a The New York Times.
Az Apollo vezetői egy interjúban elmondták, hogy egy jó digitális médiás vételi lehetőségként tekintenek az ügyletre. Céljuk az eladások növelése, különös tekintettel az egyes márkákra, amelyekről úgy vélik, hogy elvesznek egy nagyvállalati birodalomban. Példát is említettek: a Yahoo Sports üzletág részeként további prémium előfizetéseket, a Yahoo Finance esetében pedig több sportfogadást és bajnokságot terveznek.
A Verizon egyébként tavaly a HuffPost eladásával kezdte el feldarabolni a médiacsoportját és most folytatta a két médiaplatformmal.
A cég a jövőben – a média helyett – jelentős pénzt és energiát fektet a mobil üzletágba. Ez abból is látszik, hogy idén márciusban csaknem 53 milliárd dollár kifizetését vállalták vezeték nélküli rádióhullámok licenceléséért, ami elősegíti a vállalat számára az új generációs 5G infrastruktúra bővítését. Azt is tervezik, hogy a következő néhány évben 10 milliárd dollárt költenek további cellatornyok építésére és korszerűsítésére.
A Yahoo korábban az internet egyik „nyitólapja” volt, és azzal vált sikeressé, hogy az 1990-es évek végén ügyesen katalogizálta a szédületes gyorsasággal létrejött új weboldalakat. Az AOL pedig egykor az a szolgáltatás volt, amelyet a legtöbb ember használt. Végül mindkettőt kiszorították az olyan feltörekvő vállalkozások, mint a Google és a Facebook.
További hírek találhatók a Media1-en!
Borítókép: A Yahoo címlapja