fbpx
BrandFestival 2021 Trendriport Media1 tévé, tv

Miért hirdet egy építőanyag-gyártó a tévében?

Mekkora veszélyt rejt magában a globális streaming-szolgáltatók, mint a Netflix, az Amazon Prime vagy a Disney+ térnyerése? Helyettesíthetik-e a hagyományos televíziózást? Valóban képes-e a lokálisan előállított tartalom visszaszorítani a streaming-szolgáltatók népszerűségét? Nagy Zsolt, a Wienerberger Zrt. marketingvezetője is elmondja személyes tapasztalatait, és azt, hogy miért hirdet egy építőanyag-gyártó a tévében.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A televízió a COVID-időszakban is bizonyította, hogy hatékony médiatípus: magas elérés, a márkaépítés és az értékesítés-ösztönzés egyik biztos eszköze. Egyetlen más médiaműfaj sem tud ekkora nézőtömeget egy helyen, egy időben egyszerre összegyűjteni.

A 63 milliárdos piacon változatlanul a reklámspotok határozzák meg a szektort, de az új, klasszikus szpoton túli megjelenések is foglalkoztatják a hirdetőket. A járványidőszakban a megnövekedett televíziós és online tartalomfogyasztást azonban nem tudta lekövetni a reklámköltések növekedése: A Nielsen Közönségmérés 18-59-es célcsoportra az év első 18 hetére vonatkozó adatsora szerint 38 százalékkal csökkent a kereskedelmi másodpercmennyiség, csökkent a reklámblokkok száma és ezzel egy időben 3-4 szpottal rövidebbek is lettek a blokkok, a hirdetők száma pedig a 18 héten 30 százalékos csökkenést mutatott.

Emellett az tapasztalható, hogy a bezárt kereskedelmi másodpercek helyét jó néhány csatorna nem ajánlókkal, promókkal, hanem műsorral töltötte ki, ami a reklámkörnyezet minőségi javulását eredményezte.

„Miért hirdet egy építőanyag-gyártó a tévében? Mert megéri! Minden évben felmerül, hogy megállíthatatlan az új kommunikációs csatornák előretörése, de amikor újrapozicionálás előtt állt a Tondach, bármily szűk is egy tető márka célcsoportja, a hatékony mixből nem hiányozhatott a jó öreg televízió. Azóta az élet igazolta, hogy jó döntést hoztunk, így a költéseink meghatározó részét fordítjuk tévére 2021-ben is. Ne temessük ezt a médiumot, még sokáig megkerülhetetlen marad!” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger Zrt. marketingvezetője.

 

Nagy Zsolt István, a Wienerberger Zrt. marketingvezetője
Nagy Zsolt István, a Wienerberger Zrt. marketingvezetője

További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról és a Trendreport sorozatunk következő részéről!

A Media1.hu hírportál Trendreport rovatának támogatója a Republic Group, a Trendreport című kiadvány készítője és a Brandfestival konferencia szervezője. (x)

 

Szóljon hozzá!