fbpx
mobil bázisállomás, adótorony

Panaszkodtak a DIGI-re az olvasók, reagáltattuk az olvasói levelekre a céget

Az elmúlt hetekben többen is panaszkodtak a DIGI mobil és vezetékes szolgáltatásaira, több napon át tartó és jelentős területet érintő üzemszünetekre, és arra, hogy a vállalat nem úgy áll az ügyekhez, ahogyan szerintük kellene. Az egyik levélírónk például 50 mobil adótorony leállásáról írt, ami mögött szerinte az van, hogy a DIGI egyes adótornyait Telekom SIM kártya köti rendszerbe. Szembesítettük az olvasói levelek állításaival a szolgáltatót – cikkünk második részében megtalálható a cég válasza a levelekre.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Egyik olvasónk – aki magát egyúttal a DIGI egyik dolgozójaként mutatta be, de ennek tényleges ellenőrzésére nem volt lehetőségünk – arról írt nekünk levelet a múlt héten, hogy

„országosan több mint 50 darab Digi mobil adótorony üzemképtelen”

a levele írását megelőzően már több napja. Azt is állította, hogy ennek az az oka, hogy „a Magyar Telekom a DIGI díjtartozása miatt korlátozta a mobil állomások hálózati elérését biztosító Telekomos adat SIM kártyákat”, ugyanis az érintett mobil tornyoknak nincs kiépített optikai vagy mikrós kapcsolatuk, hanem az ilyen mobil tornyok rendszerbe kapcsolása egy kis kapacitású, úgynevezett Mikrotik útválasztóval és egy Telekomos 4G USB stick-el van megoldva.

Az olvasó azt is tudni vélte, hogy a leállások oka, hogy a DIGI jelentős összegű tartozást halmozott fel a Telekomnál, és emiatt korlátozta a Telekom a tornyok rendszerbe kapcsolódását lehetővé tevő SIM kártyákat, méghozzá „már sokadszorra”. A levélíró az érintett országrészeket is megnevezte, ahol a probléma több napon át fennállt.

E szerint Nyugat-Dunántúlon, Vas és Zala megyékben, Nógrádban és néhány határszéli településen is probléma volt a mobilhálózattal, de erről a levélíró állítása szerint a DIGI nem adott tájékoztatást az ügyfeleknek, valamint a hatóságoknak, hanem próbálják titkolni azt.

A levélíró bírálta a DIGI Magyarország felsővezetését, mondván „annak sorozatos hibái és inkompetenciája miatt több éve súlyos anyagi gondokkal küzd a magyar Digi”, és javasolta, vegyük fel a kapcsolatot a DIGI sajtóosztályával.

Egy másik levélírónk ezt írta:

„Sziasztok!

Érdekes lehet, hogy a Digi ma ismét úgy gondolta, hogy Magyarország egy része meglesz az otthonmaradós, home office-os időkben internet nélkül.
A probléma nem egyedi. Tatabánya, Debrecen, Budapest, Szeged… az ország minden tájáról panaszkodnak az ügyfelek, ami a Digi Facebook oldalán az általános postok alatti kommentekből látható:
https://www.facebook.com/digi.hu/posts/3927409873983727
https://www.facebook.com/digi.hu/posts/3927392020652179
Telefonos ügyfélszolgálat elérhetetlen, tájékoztatás semmi. Minden egyes héten van 1-1 kisebb és havonta 1-1 nagyobb, hosszabb, komolyabb leállás, amiről a Digi sem az ügyfeleket, sem a közvéleményt nem tájékoztatja.”

Így reagált a DIGI Magyarország a levelekben lévő állításokra

A Media1 természetesen megkereste a DIGI-t is, ahonnan Ruska Viktória kommunikációs vezetőtől kaptunk választ a levelekre, melyekből anonimizálva, tehát a levélírókra vonatkozó adatok eltávolítása után idéztünk neki. A kommunikációs vezető így reagált ezekre:

„Kedves Dani!

Köszönöm, hogy megosztottad néhány olvasó levelét, sajnálattal olvasom a felvetetteket!
Tudom, sokan követik, követjük a Media1-et, ezért számunkra is fontosak a hozzátok érkező visszajelzések, amellett, hogy a saját platformjainkon megjelenő hozzászólásokat is olvassuk, és érdemben foglalkozunk velük!

Jó lenne persze inkább olvasni – szerencsére szoktunk efféléket kapni ügyfelektől, és persze nálatok is látjuk a hírek között, ezért köszönet! – a mobilszolgáltatásba újonnan bekapcsolt településeken élők leveleit arról, hogy mennyire sokat számít a DIGI megjelenése az adott településen, hiszen ár-érték- minőség háromszögben a szolgáltatásunk egyértelműen bizonyít folyamatosan. Erre a legegyszerűbb és legplasztikusabb példa, hogy minden szolgáltatásunkat hűségidő nélkül kínáljuk, azért, mert az a meggyőződésünk, hogy az ügyfél minden esetben választ: leteszi a voksát valami mellett, és mi szeretnénk, ha azért maradna a DIGI szolgáltatásainál, mert elégedett!
Mindig, minden esetben ezen dolgozunk, hogy így történjen! Azt hiszem, részünkről ez olyan szolgáltatói hozzáállás, amely az ügyfélközpontúságot tartja szem előtt, a röghöz kötés helyett…  S ha már az ár-érték-minőséget említettem, fontos elsődlegesen leszögeznem, hogy bármely, a hálózatunkban tapasztalható – mobil, vagy vezetékes- szolgáltatáskieséssel kapcsolatban megtesszük a szükséges lépéseket, amelynek része az ügyfeleink, illetve az illetékes hatóság tájékoztatása!

A néhány héttel ezelőtti, bizonyos településeken tapasztalt vezetékes hálózati üzemzavar esetén is így tettünk: amint tudomást szereztünk a hibáról, azt közzétettük! Nem országos, központi hiba volt, de megértjük a szolgáltatást igénybe vevők bosszúságát, és ezúton is, ismételten elnézésüket kérjük!  Sajnos előfordulnak olyan esetek, amikor a szolgáltatásban bekövetkezik időszakos minőségi romlás, vagy szünet, és akár miattunk, akár rajtunk kívül álló okok miatt az ügyfelek nem tudják élvezni a szolgáltatást.

Az ügyfélszolgálat kapacitása is korlátozott bizonyos szempontból, hiszen egy egyidejű, adott szolgáltatási ponton bekövetkezett kiesés számos ügyfélpanaszt generálhat. Ezért előfordulhat, hogy bár mi automatikus üzenetben jelezzük az ügyfélszolgálati számot hívók felé, hogy egy bizonyos településen műszaki hiba van, de a vonalak leterheltsége okán, lehet, hogy nem tudunk azonnal ügyfélszolgálatos munkatársat kapcsolni.

A mobilszolgáltatásunkkal kapcsolatban a szolgáltatás útjára indítása óta eltelt alig több mint másfél évben óriási fejlődésen ment keresztül a hálózat, több mint 650 település van már lefedve s a szolgáltatás minőségének javítása top prioritás számunkra, az ügyfeleink miatt.
A mobiltornyok építése is ezt célozza, ezért szeretnénk, ha az újonnan csatlakozó településekről minél többen későbbi mobilszolgáltatást használókként tekintenének a műszaki berendezések megjelenésére, és az ezzel járó némelykor bizonyos kellemetlenséget okozó építkezésekre is.   
Beruházás, technológiai fejlesztés, a minőség további javítása – számunkra ezekről fog szólni az idei év, és reméljük, az ügyfeleink élvezik majd ennek eredményeit!
Köszönjük ügyfeleink türelmét és bízunk benne, hogy a lehető legkevesebb ügyféloldali szolgáltatási hibával haladnak a kiépítési, hálózat-korszerűsítési munkálataink!

Köszönettel és üdvözlettel:  

Ruska Viktória
Kommunikációs vezető”

A DIGI egyik üzlete
A DIGI egyik üzlete. Fotó: Ladányi András, Media1 (archív)

Reagáltattuk a Magyar Telekomot is az állítólagos DIGI-s SIM-ek kapcsán

A Media1 egyébként megkereste az első beidézett olvasói levélben emlegetett Magyar Telekomot, hogy igaz-e a DIGI válaszában érdemben egyébként nem cáfolt állítás, vagyis az, hogy a Telekom biztosítja a DIGI hálózatán az érintett tornyok rendszerbe foglalását, illetve hogy díjtartozás miatt a cég korlátozta a SIM-eket.

Telekom
Telekom-üzlet Budapesten. Fotó: Ladányi András, Media1 (archív)

A Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatósága a sajtóosztályon keresztül azt a választ adta megkeresésünkre, hogy „a DIGI adótornyokat összekötő hálózati szolgáltatást a Magyar Telekom nem nyújt a DIGI-nek”, ezért szavaik szerint ők nem is korlátozhattak ilyen szolgáltatást. Hozzátették, az előfizetők esetleges tartozásairól nem áll módjukban tájékoztatást adni.

További hírek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel napi hírlevelünkre, RSS-csatornánkra, Twitterünkre és Facebook-oldalunkra, hogy ne maradjon le a történésekről!

Borító: Mobil bázisállomás. Fotó: Stock Images by Depositphotos (a kép illusztráció!)
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!