A GLAMI divatkereső legfrissebb, lapunkhoz ma, hétfőn eljuttatott országjelentése szerint az online divatkereskedelem hatalmasat növekedett 2020-ban Magyarországon. Bár a teljes piacon 11 százalékos visszaesés volt tapasztalható, a korlátozó intézkedések óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek, hiszen már majdnem minden ötödik divatcikket az interneten vásárolunk.
Az ágazatban működő webáruházak összforgalma – szemben a 14 százalékos előrejelzéssel – tavaly 40 százalékkal nőtt, és elérte 240 milliárd forintot, ezzel az e-kereskedelem jelenlegi részesedése a teljes divatpiacon belül jelenleg 17,5 százalékot tesz ki.
A tendencia várhatóan a következő években sem fog változni és 2023-ra az e-kereskedelem teljes részesedése a divatpiacon belül elérheti akár a 20 százalékot is.
A járványügyi intézkedések átszabták a trendeket is
Az egyre népszerűbbé váló otthoni munkavégzés a fogyasztói igényeket is átalakította az előző évekhez képest. Mivel sokan idejük nagy részét otthon töltötték, ennek megfelelően frissítették gardróbjukat is. Megnőtt a kereslet a hálóruhák iránt és köntösökből is majdnem másfélszer annyit adtak el 2020-ban, mint az azelőtti évben. A legjobban fogyó termékek a kesztyűk, 51 százalékos emelkedéssel és a sálak, melyekből 115 százalékkal vásároltak többet.
Az utazások lemondása 31 százalékos visszaesést jelentett a fürdőruhák piacának, az alkalmi események elmaradásának hatására pedig 13 százalékot csökkent a ruhák iránti, és 25 százalékot esett vissza a körömcipők iránti kereslet illetve táskából is jóval kevesebb fogyott.

Forrás: Glami
A divat-webáruházak értékesítési görbéje pontosan követi a 2020-as világjárvány alakulását:
- Januárban a közelgő vírus miatti bizonytalanság következtében a rendelések csökkenése volt tapasztalható,
- az első korlátozások és a hagyományos üzletek bezárását követően az értékesítés jelentős növekedést mutatott,
- a nyár előtti korlátozások lazítása és a fizikai üzletek újranyitása, valamint a nyári szezon némi visszaesést hozott a webáruházak forgalmában,
- az ősz közeledtével újra megindult a növekedés, ami végül a novemberi leárazások, a Black Friday, és karácsonyi ajándékvásárlási időszakban csúcsosodott ki.
Az online divatpiac főszereplői
Az About You 2019 szeptemberében jelent meg a magyar piacon, majd decemberre már a negyedik leglátogatottabb oldal lett, egy évvel később, 2020 decemberében pedig az első helyre ugrott, és mindemellett Európa legnagyobb pamut-arcmaszk kiskereskedőjévé vált.
A H&M áll jelenleg a második helyen és a tavalyi ötödik helyezett Bonprix került a dobogó harmadik fokára. Negyedik helyen az Orsay, majd két cipőbolt, CCC és a Deichmann követi őket.
Hetedikként szerepelt a Decathlon, majd a Reserved és a Zara következnek a listán, a sort pedig 10. helyezettként a Fashion Days zárja.

Forrás: Glami.hu
További hírek találhatók a Media1-en, ahol épp ma számoltunk be 3 fontos online kereskedelemmel kapcsolatos trendről, melyre nem árt odafigyelni 2021-ben. Az e-kereskedelem lesz a témája a Media1 következő műsorának is, melyben szakértő vendégünkkel, Palocsay Gézával, az Advinta ügyvezetőjével beszélgetünk az előttünk álló évről, és arról, hogyan érdemes belevágni az e-kereskedelembe, ha valaki netán még nem tette.