fbpx
e-kereskedelem, internetes vásárlás, webshop, online kereskedelem

A hazai webáruházak adatvagyona körül vizsgálódik a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal azt kívánja feltárni, miként keletkezik az online kiskereskedők adatvagyona, illetve milyen szerepet tölt ez be a webáruházak között folyó versenyben. A vizsgálat kiterjed arra is, hogy a fogyasztók mennyire vannak tisztában az adatgyűjtéssel és hogyan befolyásolja döntéseiket.
Porsche

Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)

A valaha készült összes Porsche többsége még mind a mai napig az utakat rója. Ez pedig nem véletlen. Több mint 70 évnyi történelemmel ehhez már jóval többre van szükség, mint pusztán megbízható autókra. Elhivatott tulajdonosok és elkötelezett törődés kell hozzá, amelynek alapfeltétele a kötődés. A szerelem. A Porsche Classic pedig éppen azért született, hogy mindent megkaphassanak a klasszikusok.

Tovább a részletekért »

A GVH sajtóközleményében a piacelemzés megindítását azzal indokolta, hogy a koronavírus-járvány okozta félelem, illetve a kijárási korlátozások jelentősen növelték az online kereskedelem szerepét. Olyan fogyasztók is kipróbálták, hogy milyen az otthon kényelméből és biztonságából vásárolni, akik korábban még soha. Ez a változás a hatóság szerint hosszú távon is átalakíthatja a fogyasztói szokásokat, növelheti az online kereskedelem szerepét. A GVH a piacelemzés során a szektor működését és jellemző fogyasztói magatartásait vizsgálja.

A versenyhatóság a piacelemzés során tanulmányozza, hogy az online kereskedők milyen adatokat gyűjtenek a fogyasztókról, ezeket hogyan és milyen célokra használják fel, a fogyasztók pedig mennyire vannak tudatában mindennek. Az elemzés kitér majd arra is, hogy a felhalmozott adatok milyen versenyelőnyt jelenthetnek, az adatok hiánya mennyire gátolhat egy új szereplőt a sikeres piacra lépésben, illetve ez hogyan viszonyul más belépési korlátokhoz (például a logisztikai háttér kialakításához vagy a márkanév felépítéséhez).

A piacelemzés nem általánosságban, hanem három termékkategóriára szűkítve vizsgálja az online kiskereskedelmet. A Gazdasági Versenyhivatal a kategóriákat a fogyasztói költésekből való részesedés, az elmúlt évek növekedése, az online értékesítés nagysága és a koronavírus járvány első hullámában való bővülése alapján választotta ki. A vizsgálat így a műszaki cikkek, az élelmiszerek és a ruházati cikkek online kiskereskedelmére terjed ki.

A piacelemzés keretében a hatóság nyilvánosan hozzáférhető piaci információk felhasználásával, az érintett szereplők önkéntes válaszadáson alapuló megkeresésével, valamint piackutatással méri fel a szektor működését, folyamatait és trendjeit, továbbá mindezek hatását a versenyre, az üzletfelekre és a fogyasztókra. A GVH közölte : a piacelemzés eredményeit tanulmányban foglalja össze, és honlapján nyilvánosságra hozza majd.

A piacelemzés megindításáról szóló hirdetmény, amely az elemzés tervezett ütemezését is tartalmazza, a GVH honlapján olvasható.

További, az online kereskedelemmel kapcsolatos híreket, cikkeket talál a Media1 e-kereskedelem rovatában.

Borító: Pexels
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások