RTL Group

Koronavírus: 3,4 százalékkal csökkent az RTL Group negyedéves árbevétele, de digitális téren szép növekedést értek el

Az Európa több országában, köztük Magyarországon is érdekelt RTL Group csoportszintű árbevételére már az első negyedévben is negatívan hatott a koronavírus. Thomas Rabe vezérigazgató elmondta, hogy már március elején elkezdték egyes hirdetőik lemondani a reklámfoglalásokat, majd a jelenség március végére tovább fokozódott. A negyedév során szépen nőtt viszont az internetes platformjaikból származó bevétel.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

1,466 milliárd euró árbevételt ért el az idei első pénzügyi negyedévben (2020. január 1. és március 31. között) Európa egyik vezető médiavállalata, az összesen 68 tévécsatornával és 30 rádióval rendelkező (Magyarországon az RTL Magyarországgal jelenlévő) médiacsoport a luxemburgi központú RTL Group / RTL Csoport, derül ki a vállalat gyorsjelentéséből.

Ez 3,4 százalékos csoportszintű árbevétel-csökkenést jelent 2019 azonos időszakához képest, amikor 1,518 milliárd euró árbevételt ért el a médiacsoport. A legnagyobb csökkentést a továbbra is a fő bevételi forrást jelentő lineáris műsorszórás (broadcast) területén szenvedték el, ahol 4,8 százalékos visszaesésük volt: a tavalyi év azonos időszakában mért 1,087 milliárd euróról 1,035 milliárdra csökkent a tévés-rádiós csatornáikból származó bevétel.

Az RTL Group székházának bejárata
Az RTL Csoport székházának bejárata. Fotó: RTL Group sajtószoba

A tartalomértékesítés (Fremantle) terén enyhén, 1,3 százalékkal, 378 millió euróra csökkentek a bevételeik a korábbi időszakban mért 383 millió euróról. (Egyes műsoraikért például a Netflix fizetett.)

Sikerült ugyanakkor 5,9 százalékos növekedést elérniük a digitális területen, ahol 233 millió euróra nőtt a bevétel. A digitális növekedéshez hozzájárult a TV Now (a Magyarországon RTL Most néven ismert szolgáltatás csoportszintű megfelelője) és a Videoland nevű digitális szolgáltatások együttes 37 millió eurós bevétele, ami jelentős, 19,4 százalékos növekedés 2019 első negyedévéhez képest.

Az RTL Csoport a digitális bevételek növekedését növekvő előfizetőszámnak köszönhetően tudta elérni. A TV Now és a Videoland szolgáltatások előfizetőinek száma elérte az 1,53 milliót, ami 34 százalékos növekedést jelent.

Így kommentálta az eredményeket az RTL Csoport vezérigazgatója

Thomas Rabe, az RTL Group vezérigazgatója (képünkön) azt nyilatkozta, hogy a vállalatcsoport továbbra is folyamatosan nyomon követi a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos történéseket, és legmagasabb prioritásként kezelik a munkavállalók ​​egészségével és a vállalkozás üzleti védelmével kapcsolatos lépéseket. A vezérigazgató hozzátette, hogy az RTL Group tévécsatornái, rádióállomásai, streaming szolgáltatásainak elérése jelentősen megnőtt az elmúlt időszakban, ezáltal milliók jutnak információkhoz és szórakozáshoz a mindennapi életben, amit most példátlanul megzavart a vírus.

Thomas Rabe hozzátette, tisztában vannak vele, hogy az RTL Csoport vállalkozásai az egyes országok kritikus infrastruktúrájának részei, ezért is indítottak el olyan kampányokat, amelyekkel segíteni kívánnak a válsághelyzet kezelésében, valamint köszönetüket fejezik ki a mindennapok hősei számára. (Ilyen kampánnyal a magyar tévénézők is találkozhatnak az RTL Magyarország csatornáin, illetve óriásplakátokat is kihelyeztek.)

A vezérigazgató ezután az üzleti helyzet kapcsán elmondta, hogy már március elején szembesülniük kellett azzal, hogy lefoglalt reklámkampányokat egyes hirdetőik lemondanak, illetve már ekkor döntéseket kellett hozni tévés produkciók halasztásáról. Ez a tendencia azután felgyorsult, amikor március végén széles körű korlátozó intézkedéseket vezettek be Európában. Az RTL Csoport vezérigazgatója hozzátette, hogy különböző költségcsökkentő és likviditásjavító ellenintézkedésekről határoztak, és ezzel kapcsolatban mostanra sokat haladtak előre.

Thomas Rabe, az RTL Group / RTL Csoport vezérigazgatója
Thomas Rabe, az RTL Group / RTL Csoport vezérigazgatója Fotó: Bertelsmann

A vezérigazgató hozzátette, hogy a gazdasági bizonytalanság ellenére az RTL Csoport három pillérre épülő stratégiája változatlan marad. Fenntartják középtávú célkitűzéseiket a TV Now németországi és a hollandiai Videoland streaming szolgáltatásokra vonatkozóan azzal kapcsolatban, hogy legkésőbb 2025-re a szolgáltatásra előfizetők száma 5-7 millióra, a streaming bevételek pedig legalább 500 millió euróra növekedjenek.

Még nem tudni, mekkora bevételkiesés lehet az év hátralévő részében

Az RTL Csoport a negyedéves gyorsjelentésében felidézte, hogy április elején a koronavírus miatt kénytelen volt visszavonni a 2020-re vonatkozó pénzügyi előrejelzését. Erről azt írták most, hogy még most sincsenek olyan helyzetben, hogy új prognózissal tudjanak szolgálni, ugyanis jelenleg még sok a bizonytalan tényező a járvány kapcsán, ami befolyásolhatja a gazdaság működését.

A teljes pénzügyi jelentés ITT érhető el.

További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n, ahol elolvasható egy nagy körkép arról, hogy hogyan érinti a Magyarországon működő médiavállalatokat a világjárvány a Magyar Hangtól a Népszaváig.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!