Mint arról a Media1 is beszámolt szerdán, 670 millió forint összegű bírsággal sújtotta fogyasztók megtévesztésére hivatkozva a Gazdasági Versenyhivatal a Telekomot, mivel a cég 0 Ft-os készülékárat, ingyenességet ígért reklámjaiban, de a valóságban a kedvezményes telefonok megvásárlásához kötelezően aláírandó tarifacsomagok ára magasabb volt az átlagosnál, ezért a fogyasztók az ingyenességet a havidíjukkal fizették meg valójában.
A GVH hangsúlyozta, hogy a Telekom (csakúgy mint a Telenor és a Vodafone) visszaesőnek minősül a fogyasztók megtévesztése terén, ezért is sújtotta ilyen magas összegű bírsággal a céget a további jogsértések elleni elrettentésként.
A távközlési cég szerda kora este reagált a Media1 a bírsággal kapcsolatos megkeresésére. Azt írják: nem értenek egyet a bírsággal, nem ismerik el a jogsértést, ezért várhatóan a GVH döntése ellen jogorvoslattal élnek majd, de csak a határozat részletes tanulmányozását követően.
A vállalat közölte: folyamatosan arra törekszik, hogy kedvező konstrukcióban kínáljon okostelefont ügyfeleinek.
Az ügy előzményeiről és részleteiről ide kattintva érhető el a Media1 korábbi híre.