karácsonyfa, karácsony

Az idei karácsonykor többet költenek a magyar netezők

Az Árukereső és a GKI Digital kutatása alapján átlagosan 7 ezer forinttal többet költenek a magyar internetezők karácsonyi ajándékokra mint tavaly és átlagosan 8 főt ajándékoznak meg szeretteik közül.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Az Árukereső.hu és a GKI Digital éves rendszerességű közös kutatása feltérképezi, hogy a felnőtt korú hazai internetezők milyen ajándékokkal tervezik meglepni szeretteiket.

Az idei kutatásból az derült ki, hogy az elmúlt 4 éven belül idén lesz a „leggazdagabb” a magyar internetezők karácsonya – 2019-ben átlagosan 8 fő megajándékozását tervezik az internetezők, és az ajándékokra szánt költségkeret is 5 éves csúcson van.

A tavalyi 41 ezer forint helyett idén már átlagosan 48.400 forintot tervezünk költeni az ajándékokra összesen. Ez több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet. A megajándékozandók körét a szűk, valamint a tágabb család mellett barátok, kollégák, egyéb ismerősök alkotják.

Online fizetés
Több pénzt hagyunk a kereskedőknél. Fotó: Unsplash.com

Az ár-összehasonlító oldalak fontosak a tájékozódásban

Az online vásárlás dinamikus fejlődése mellett, már a rendelés előtti tájékozódásban is megelőzi az internet az olyan hagyományos csatornákat, mint a bolti nézelődés, vagy az akciós újságok és  reklámok böngészése.

A kutatás szerint idén az ár-összehasonlító oldalak használata a legkedveltebb internetes megoldás a vásárlás előtti tájékozódás és termékkeresés során (74 százalék), megelőzve a webáruházak kínálatának átnézését (57 százalék), valamint az internetes keresőkből (például: Google) induló tájékozódást (55 százalék).

Az ár-összehasonlító oldalakat nem csak a legjobb ajánlatok megtalálására használják – a magyar internetezők 61 százaléka szerint ez az oldalak legfontosabb funkciója – de egyre népszerűbbek a termékkereséshez, termékválasztáshoz kötődő új funkciók is.

A karácsonyi beszerzések jelentős része vándorolt az internetre

A tájékozódás mellett már a beszerzések jelentős része is az interneten zajlik: a magyar netezők 80 százaléka idén is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18 százaléka külföldi rendelés lehetőségét is fontolgatja, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre.

Azok, akik az online feltérképezést követően nem internetről rendelik meg a terméket, leginkább továbbra is plázákban (54 százalék) vagy hagyományos boltban, szaküzletben (29 százalék) vásárolnak majd idén is. A külföldi rendelésekben élen járnak a férfiak, plázákban viszont szívesebben vásárolnak a nők, illetve a fiatalok és nyugdíjasok.

Borítókép: Unsplash

NKM Energia, vállalkozása energiája

Az energia a vállalkozások és vállalatok fejlődéséhez és mindennapi működéséhez elengedhetetlen, legyen szó áramról vagy gázról. Az NKM Energia Zrt. Magyarország legnagyobb, végfelhasználókat ellátó energetikai társasága, amely éves szinten mintegy 62 TWh földgázt és villamos energiát értékesít ügyfelei részére. Ezzel a Társaság a teljes hazai energiafelhasználás 45%-át is meghaladó mértékben látja el partnereit mind az üzleti ügyfelek, mind a lakosság körében, Magyarország teljes területén. (x)

Tovább a részletekért »

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti