fbpx
karácsonyfa, karácsony

Az idei karácsonykor többet költenek a magyar netezők

Az Árukereső és a GKI Digital kutatása alapján átlagosan 7 ezer forinttal többet költenek a magyar internetezők karácsonyi ajándékokra mint tavaly és átlagosan 8 főt ajándékoznak meg szeretteik közül.
Porsche

Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)

A valaha készült összes Porsche többsége még mind a mai napig az utakat rója. Ez pedig nem véletlen. Több mint 70 évnyi történelemmel ehhez már jóval többre van szükség, mint pusztán megbízható autókra. Elhivatott tulajdonosok és elkötelezett törődés kell hozzá, amelynek alapfeltétele a kötődés. A szerelem. A Porsche Classic pedig éppen azért született, hogy mindent megkaphassanak a klasszikusok.

Tovább a részletekért »

Az Árukereső.hu és a GKI Digital éves rendszerességű közös kutatása feltérképezi, hogy a felnőtt korú hazai internetezők milyen ajándékokkal tervezik meglepni szeretteiket.

Az idei kutatásból az derült ki, hogy az elmúlt 4 éven belül idén lesz a „leggazdagabb” a magyar internetezők karácsonya – 2019-ben átlagosan 8 fő megajándékozását tervezik az internetezők, és az ajándékokra szánt költségkeret is 5 éves csúcson van.

A tavalyi 41 ezer forint helyett idén már átlagosan 48.400 forintot tervezünk költeni az ajándékokra összesen. Ez több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet. A megajándékozandók körét a szűk, valamint a tágabb család mellett barátok, kollégák, egyéb ismerősök alkotják.

Online fizetés
Több pénzt hagyunk a kereskedőknél. Fotó: Unsplash.com

Az ár-összehasonlító oldalak fontosak a tájékozódásban

Az online vásárlás dinamikus fejlődése mellett, már a rendelés előtti tájékozódásban is megelőzi az internet az olyan hagyományos csatornákat, mint a bolti nézelődés, vagy az akciós újságok és  reklámok böngészése.

A kutatás szerint idén az ár-összehasonlító oldalak használata a legkedveltebb internetes megoldás a vásárlás előtti tájékozódás és termékkeresés során (74 százalék), megelőzve a webáruházak kínálatának átnézését (57 százalék), valamint az internetes keresőkből (például: Google) induló tájékozódást (55 százalék).

Az ár-összehasonlító oldalakat nem csak a legjobb ajánlatok megtalálására használják – a magyar internetezők 61 százaléka szerint ez az oldalak legfontosabb funkciója – de egyre népszerűbbek a termékkereséshez, termékválasztáshoz kötődő új funkciók is.

A karácsonyi beszerzések jelentős része vándorolt az internetre

A tájékozódás mellett már a beszerzések jelentős része is az interneten zajlik: a magyar netezők 80 százaléka idén is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18 százaléka külföldi rendelés lehetőségét is fontolgatja, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre.

Azok, akik az online feltérképezést követően nem internetről rendelik meg a terméket, leginkább továbbra is plázákban (54 százalék) vagy hagyományos boltban, szaküzletben (29 százalék) vásárolnak majd idén is. A külföldi rendelésekben élen járnak a férfiak, plázákban viszont szívesebben vásárolnak a nők, illetve a fiatalok és nyugdíjasok.

Borítókép: Unsplash

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások