Telekom üzlet a Duna Plazában. Fotó: Ladányi András, Media1

Beperli a Telekom az NMHH-t

A távközlési cég nem ért egyet a 25 millió forint összegű bírságot kiszabó hatósági döntéssel. A Telekom beszámolt arról is, miért nem.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Mint arról a Media1 is beszámolt, 25 millió forint összegű bírságot rótt ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Magyar Telekom Nyrt.-re, mivel a vállalat a hatóság szerint nem megfelelő módon hajtott végre egy egy oldalú szerződésmódosítást a számlázási gyakorlat megváltoztatásakor, ami hátrányosan érintette az előfizetők széles körét.

A Telekom a hírre reagálva állásfoglalást adott ki, melyben jelzi: nem ért egyet az NMHH döntésével, és bíróságon támadja meg az NMHH döntését.

Hozzátették, a számlázási gyakorlat megváltoztatásával a Magyar Telekom célja az otthoni vezetékes – lakossági – számlázási ciklusok egységesítése volt, hogy valamennyi előfizetői havi számla befizetési határideje az adott tárgyhónap végére essen, és ne csússzon át a következő hónap elejére. Így a számlák befizetésének beérkezési határideje egységesen tárgyhóra esik, ezáltal kiszámítható, könnyebben követhető.

A Telekom szerint az átállással a számlaküldés és a beérkezési határidő között a befizetésre rendelkezésre álló idő nem rövidült meg.

Közölték azt is, hogy az érintett ügyfelek számára a befizetések megkönnyítése érdekében az október eleji havi számla bruttó végösszegéből 5 százalékot jóváírtak, csökkentve ezzel a hónap során befizetendő díjakat. Ezen túlmenően, azon érintett előfizetők, akik online, személyes vagy telefonos úton felkeresték a Telekomot, díjmentes fizetési könnyítést is igényelhettek, amelyre a cég különböző kommunikációs csatornáin külön fel is hívta az érintettek figyelmét.

A változásról a Telekom tájékoztatást adott az érintett ügyfeleknek a 2018. októberben kiküldött havi számlákon, a 1414-es telefonos ügyfélszolgálati számon hangbemondással, továbbá a Telekom.hu internetes oldalon az online ügyfélszolgálati felületre való belépést követően, valamint a Telekom alkalmazásban is.

A Magyar Telekom álláspontja szerint nem történt szerződésmódosítás, amely az előfizetők – a változást 30 nappal megelőző – tájékoztatását szükségessé tette volna.

Ezért döntött úgy a Telekom, hogy a hatóság döntése ellen fellebbezéssel él.

Az NMHH által kiszabott bírságról ide kattintva olvashatja el az előzményeket.

A Telekommal összefüggő másik mai hír, hogy a vállalat eladja T-Systems nevű leányvállalatát a júniusban még Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos többségi tulajdonában lévő, ma már Jászai Gellért érdekeltségében lévő 4iG nevű vállalkozásnak.

Borító: Telekom üzlet a Duna Plazában. Fotó: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Gárdony, Velencei-tó

Ezért hal le a Velencei-tónál és sokszor a Balatonnál a mobilinternet hétvégente

A most még a T-csoporthoz tartozó, a Telekom vállalati ügyfeleket kiszolgáló leányvállalata, a T-Systems írásba adta, hogy nem tud mit kezdeni vele, hogy hétvégente sokszor 0 közelébe zuhan a mobilinternet sebessége a turisztikailag kiemelten fontos Velencei-tó egyes területein. A cégnél időnként a főnökséget okolják, és azzal próbálják vigasztalni az érintetteket, hogy a Balatonnál is gondok vannak a hálózat alultervezettsége miatt.