Telekom

25 milliós bírságot kapott a Telekom

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság azért rótt ki 25 millió forint összegű bírságot, mert a távközlési óriás nem értesítette időben az ügyfeleit egy fontos egyoldalú szerződésváltoztatásról.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kedden bejelentette, hogy 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Magyar Telekom Nyrt.-t, mivel a távközlési óriás még tavaly októberben és novemberben előzetes értesítés nélkül változtatott a számlázási gyakorlatán.

Az NMHH szerint a jogsértő magatartás miatt több százezer előfizető egyáltalán nem értesült az előfizetői szerződése egyoldalú módosításakor őt megillető jogokról.

Az NMHH előfizetői beadványok alapján indított eljárást a szolgáltató ellen, amelyekben a fogyasztók azt sérelmezték, hogy a Telekom rövidebb határidőt adva megváltoztatta a számlák befizetési határidejét, amely így a következő hónap elejéről az aktuális hónap végére esett, néhány nappal megrövidítve az addig megszokott határidőt.

A cég 2018 októberében – néhány ügyfél esetén novemberben – egy hónapon belül két számla teljesítését is kérte az ügyfeleitől: az augusztusi számláét október elején, a szeptemberiét pedig október végén. Minderről a szolgáltató a már rövidített határidős számla mellékletében – emellett honlapján – tájékoztatta az előfizetőket, és bár az egyoldalú szerződésmódosításhoz joga volt, arról az előfizetőket a módosítások hatályba lépése előtt legalább harminc nappal kellett volna tájékoztatnia.

A hírközlési hatóság megállapította azt is, hogy a szolgáltató a jogszabályokban előírtakkal ellentétben az előfizetőknek küldött értesítésekben nem ismertette az előfizetőkkel az őket ilyenkor megillető jogaikról. Ezek közül a legfontosabb, hogy ha az egyoldalú szerződésmódosítás az előfizetőt hátrányosan érinti, az előfizető 45 napon belül jogkövetkezmények nélkül felmondhatja a határozott idejű szerződést is.

A feltárt jogsértések alapján az NMHH a Telekomot jogkövető magatartásra és 25 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte.

A hírközlési hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a módosítás az előfizetők nagy számát, több százezer előfizetőt érintett, és a szolgáltatót az elmúlt két évben hasonló jogsértés miatt már háromszor kötelezte jogkövető magatartásra. Ugyanakkor a hatóság enyhítő körülményként értékelte, hogy a szolgáltató a második számla végösszegéből 5 százaléknyi kedvezményt nyújtott az érintett előfizetőknek.

Az elsőfokú döntéssel szemben a szolgáltató még fellebbezhet.

Frissítés 16:10

A Telekom bejelentette, hogy fellebbezéssel él a döntés ellen, mivel nem ért egyet annak tartalmával. A Telekom részletesen kifejtette, szerinte miért nem követett el jogsértést.

A Telekommal összefüggő másik mai hír, hogy a vállalat eladja T-Systems nevű leányvállalatát a júniusban még Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos többségi tulajdonában lévő, ma már Jászai Gellért érdekeltségében lévő 4iG nevű vállalkozásnak.

Borító: Mika Baumeister, Unpslash

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Gárdony, Velencei-tó

Ezért hal le a Velencei-tónál és sokszor a Balatonnál a mobilinternet hétvégente

A most még a T-csoporthoz tartozó, a Telekom vállalati ügyfeleket kiszolgáló leányvállalata, a T-Systems írásba adta, hogy nem tud mit kezdeni vele, hogy hétvégente sokszor 0 közelébe zuhan a mobilinternet sebessége a turisztikailag kiemelten fontos Velencei-tó egyes területein. A cégnél időnként a főnökséget okolják, és azzal próbálják vigasztalni az érintetteket, hogy a Balatonnál is gondok vannak a hálózat alultervezettsége miatt.