szavazás, választás

Az NVB elmarasztalta az RTL-t, a TV2 és a Csepeli Hírmondó végül megúszta

A Nemzeti Választási Bizottság szerint az önkormányzati Csepeli Hírmondó nem szándékosan tolta lapszámokon át a Fidesz szekerét, a TV2 pedig csak kormányüzeneteket sugárzott, nem Fidesz-propagandát. Az RTL viszont hibázott, amikor csak a cigánybűnözés szó kisípolásával engedte adásba a Mi Hazánk Mozgalom reklámját.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Megváltoztatta pénteken a Nemzeti Választási Bizottság (NVB) a Fővárosi Választási Bizottság azon döntését, mely – mint arról a Media1 kedden beszámolt -149 ezer forint bírságot rótt ki a Csepeli Önkormányzat kft.-je által kiadott Csepeli Hírmondó című kerületi lapra, amiért az több lapszámában is megsértette a választási eljárási törvény esélyegyenlőségi elvét az uniós választásokat megelőző kampányidőszakban, amikor a Fidesz kampányát támogató anyagokat tett közzé.

A választások tisztasága felett őrködni hivatott NVB azzal magyarázza, hogy megváltoztatta a Fővárosi Választási Bizottság bírságot kiszabó döntését, mert az NVB szerint nem állapítható meg, hogy szándékosan részesítette előnyben a Fideszt az újság, még ha valóban kiegyensúlyozatlanul is tájékoztat. Erről a 444.hu számolt be. A Csepeli Hírmondó egyébként évente 40 millió forintba kerül, és nem először állították a Fidesz szolgálatába, ami miatt a 2018-as választási kampányban már súlyosabb, milliós bírságot kapott.

Hibázott az RTL

A 444.hu az NVB döntéséről beszámoló cikkéből kiderül az is, hogy az RTL Klub médiaszolgáltatója, az RTL Magyarország ugyan nem kapott bírságot amiatt, hogy csak a cigánybűnözés szó kisípolásával volt hajlandó leadni a Mi Hazánk Mozgalom reklámját (az RTL szerint ugyanis alkotmánysértő a szó használata), az NVB azonban elmarasztalta az RTL-t, mivel az NVB szerint a csatornának hozzájuk kellett volna fordulni, ha kifogásolják a Mi Hazánk kampányvideóját.

A kormánypropaganda mehet a TV2-n, csak a Fidesz-propagandával lett volna gond

A TV2-vel kapcsolatban az NVB 8 igen és 6 nem szavazattal mellett elfogadta az NVB-elnök előterjesztését, vagyis nem marasztalta el a TV2-t a kampány során leadott hírműsorainak elfogultsága miatt, ugyanis a kormánypropaganda nem tekinthető kampánytevékenységnek.

A Tényekben több, a kormányt támogató anyagot is sugároztak, de ez nem azonos azzal, mintha a Fidesz támogatták volna.

Elmarasztalás az érdi önkormányzati újságnak

Az NVB pénteki ülésén elmarasztalták az érdi önkormányzati lapot, amiért megsértette az esélyegyenlőség elvét, amikor a május elején megjelenő számokban nem kevés, a Fidesznek kedvező anyagokat szerepeltetett a lapjában:

  • „Egymillió aláírás a bevándorlás ellen” – Simó Károly érdi FIDESZ-szóvivő sajtótájékoztatója;
  • „Országjáró találkozások” – Simó Károly az érdi FIDESZ-szóvivő sajtótájékoztatója;
  • „Az uniós választás helyben is fontos” – dr. Aradszki András (KDNP) országgyűlési képviselő, T. Mészáros András Érd Megyei Jogú Város polgármestere, továbbá Bogatin Attila, az
  • Ága­-Boga Nagycsaládosok Érdi Egyesületének elnöke előadásainak összefoglalója;
  • „Folyamatosan javul a foglalkoztatottság” – dr. Aradszki András (KDNP) országgyűlési képviselő sajtótájékoztatója;
  • „A jövőnk a tét” – a FIDESZ érdi szervezete által szervezett fórum;
  • „Európa vagy keresztény lesz, vagy nem lesz” – Azbej Tristan, az üldözött keresztények megsegítéséért és a Hungary Helps program megvalósításáért felelős államtitkár előadása.
Borító: pixabay

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

A Vodafone Magyarország 5G lefedettsége Budapesten

Elindult Magyarországon a kereskedelmi 5G mobilszolgáltatás

A tényleg turbó sebességű, ötödik generációs mobilinternetes szolgáltatást egyelőre Budapest egy részén elindító Vodafone Magyarország nem adott ki a történelmi pillanatban közleményt, a protokolláris bejelentés politikusokkal ugyanis csak néhány nap múlva lesz. A szolgáltatásra azonban már most rá tudnak kapcsolódni a Vodafone 5G-képes telefonokkal rendelkező ügyfelei.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!