szigorítás

e-kereskedelem, webshop, online vásárlás, bankkártya

Májustól szigorodik az online fogyasztóvédelem

Idén májusban hatályba lépnek Magyarországon az uniós Omnibusz Irányelv rendelkezéseit átültető magyar szabályok, melyek számos új fogalmat vezetnek be. Egy sor olyan tisztázó szabályt kell majd alkalmazni, ami egyértelműsíti a fogyasztók számára, hogy az online térben mit és miért látnak. Az új szabályok értelmében például nem torzíthatják a választást a hamis pozitív értékelések és a keresőmotorok által kidobott keresési rangsorolásnak is átláthatóbbnak kell lennie. A Deloitte Legal Ügyvédi Iroda szakértői összefoglalták a legfontosabb változásokat.

facebook

Fontos lépésre szánta el magát a Facebook

A legnépszerűbb közösségi médiás felület elkezdi tiltani az állami hátterű médiacégek hirdetésvásárlásait az Egyesült Államokban, ezenkívül az átláthatóságot segítő új címkéket vezet be, amivel megkülönbözteti az állami tulajdonú médiacégek tartalmait a többitől. A cél ezzel a 2016-os amerikai elnökválasztás során történtekhez hasonló esetek megelőzése lehet.

adózás

Aggódhatnak a katások

A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének közleménye szerint egy merénylettel érne fel, ha megvalósulna a Pénzügyminisztérium terve a kisadózás jelentős megszigorításáról és megdrágításáról. A tervezett szigorítás a Kormányinfón is téma volt, később a Pénzügyminisztérium közleményt is kiadott. A katázás megszigorítása sok újságírót is hátrányosan érintene.

facebook

Szigorít a Facebook és az Instagram

Aki például beírja, hogy heil Hitler, egy olyan, gyűlölködés ellen küzdő civil szervezet oldalára kerül majd, melynek tagjai korábbi, de megtért szélsőségesek.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások