
Közel 4 milliárd forint lett a TV2 nyeresége a COVID-világjárvány ellenére
A TV2 igazgatósági elnökének korábbi interjúja alapján a profit az állami reklámpénzeknek köszönhető.
A TV2 igazgatósági elnökének korábbi interjúja alapján a profit az állami reklámpénzeknek köszönhető.
A TV2 Média Csoport Zrt. elnöke egy interjúban azt mondta, hogy a TV2 állami reklámbevételek nélkül nem lenne nyereséges, az állami reklámpénzek segítségével viszont meg tudta duplázni a cég a profitját az elmúlt időszakban. Azt is mondta, startup kísérletnek tekinti a Pesti TV-t, és hogy nem számított arra, hogy az Indexet tulajdonló Indamediában való tulajdonszerzése ekkora földcsuszamlást vált majd ki, de mostanra stabilizálódott a lap helyzete. Teljesen természetesnek nevezte, hogy az állam jelentős összegeket költ tévéreklámokra.
240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.
Közel 2,5 milliárd forintra növekedett az RTL Magyarország a magyar államtól származó éves reklámbevétele a nemrég lezárult évben – tudta meg a Media1.
7 százalékos bővülés lehet a magyar reklámpiacon 2020-ban a Dentsu Aegis Networks előrejelzése szerint. Globálisan is növekedés várható, de ennél kisebb.
Egy friss, a MATESZ, a Kantar és a NOK által készített, szerdán nyilvánosságra hozott magyarországi elemzés szerint a mérés által hitelesített nyomtatott médiatermékek ugyanakkor stabilan számíthatnak a print piaci költések nagy részére. Kiderült az is, hogy mely tematikák vonzzák be leginkább a hirdetőket.
A magyar hírmédiumok 40 százaléka a bevételeik több mint harmadát a Nemzeti Együttműködés Rendszere, azaz az állam adja. Ha e termékeknek piaci alapon kellene talpon maradniuk, jelentős részük újratervezésre kényszerülne, állapítja meg egy napokban publikált elemzés.