mle

médiatorta 2019 és 2020 prognózis

Brutális visszaesésre számít 2020-ra a koronavírus miatt a Magyar Reklámszövetség

A Magyar Reklámszövetség és társszervezetei közzétették a 2019-es magyar reklámtorta adatait és azt, hogy mire lehet számítani 2020-ban. A tavalyi dinamikus növekedés után 38 százalékos visszaesést várnak a média- és kommunikációs piacon, ami azonnali kormányzati intézkedéseket igényel. A most közzétett 2019-es reklámtorta kutatásban tavaly is az online reklámpiac hasította ki a legnagyobb szeletet, megint maga mögé utasítva a televíziós szektort. Íme a számok részletesen és a kapcsolódó nyilatkozatok.

sajtószabadság, cenzúra, toll, újságíró, média

Alkotmánysértőnek és nemzetközi jogba ütközőnek tartják a magyar lapkiadók a felhatalmazási törvény sajtószabadságot érintő részét

A Magyar Lapkiadók Egyesülete álláspontja szerint legfeljebb csak akkor szabad elfogadnia az országgyűlésnek a törvénytervezetet, ha a sajtó szabadságát nem a jelenleg megfogalmazott módon érintheti a különleges jogrend. Az MLE közleményében nemzetközi jogba ütközőnek nevezi a jogszabálytervezetet.

újságos, újságok, magazinok

Koronavírus: Kéréssel fordulnak a kormányhoz a hazai médiavállalatok

A Magyar Lapkiadók Egyesülete azt kéri, hogy terjessze ki a kormány az adómentesítési szabályokat az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást (ekho) választó médiamunkásokra is. Az MLE kiáll továbbá a Magyar Reklámszövetség kérése mellett, hogy a kommunikációs szektor reklámoldali szereplői is kapjanak kármentesítési csomagot, mert nem létezhet tartalomszolgáltatás reklám nélkül.

A Forbes magazin legutóbbi lapszámát a Hell Energy üdítőmárka fotójával takartuk le (Media1-montázs)

Megszólalt a Forbes visszahívása kapcsán a Magyar Lapkiadók Egyesülete

A lapkiadókat tömörítő érdekvédelmi szervezet szerint a mindennapi újságírás jelentős korlátozását vonhatja maga után, ha a jövőben tömegesen fordulnak elő a Fővárosi Törvényszéken született ideiglenes intézkedéshez hasonló döntések. Az MLE szerint össze kell hangolni a személyes adatok védelmét a tájékozódáshoz fűződő joggal.

sajtóigazolvány, újságíróigazolvány

Ami a magyar újságírókkal történik mostanában, az nem normális – segíthet-e a sajtókártya?

A különböző hazai újságíró-szervezetek képviselőinek találkozóján sok érdekesség kiderült a szövetségekről és sajtóigazolványaikról, de a legfontosabb végkicsengése a találkozójuknak az volt, hogy újra kellene gondolni az állam és az újságírók viszonyának szabályozását, ezért egységesebb fellépésre, további egyeztetésekre készülnek.

közterületi reklámpiac, ooh, közterület

Reklámtorta 2018: Lassult a magyar reklámpiac növekedése

A közterületi plakátpiac produkálta a legnagyobb növekedést a magyar reklámszektoron belül, de szépen növekedett az internet is. A tévés reklámtortán viszont nagyon érződik, hogy az állami költés stagnált.