fbpx

médiatanács

Németh Balázs, az M1 hírolvasója.

Hiába jelentették fel kilencszer az M1 tévécsatornát orosz propaganda terjesztése miatt a Médiatanácsnál

Bár a Médiatanácshoz összesen 9 panaszbeadvány érkezett az orosz-ukrán háború február 24-i kitörését követően az állami M1 csatornán megjelenő orosz propagandát kifogásolva, a Médiatanács mindegyiket érdemi vizsgálat nélkül elutasította. A Médiatanács elfogadott egy kutatást, mely szerint az M1, az ATV, a Hír TV, a TV2 és az RTL Klub megfelelően tudósított a háborúról, csakhogy a kutatás márciust, nem pedig februárt érintette, amikor például Nógrádi György és Georg Spöttle beszélt a közmédiában.

Németh Balázs, az M1 hírolvasója.

Feljelenti az Európai Bizottságnál a magyar közmédiát orosz propaganda terjesztése miatt a TASZ és a Political Capital

Az Európai Unió ugyan kitiltotta területéről az orosz propagandát, de az annak megfelelő tartalmakat a magyar állami médiavállalat akadálytalanul terjeszti jelenleg is. Korábban a Media1 is érdeklődött már arról az Európai Bizottságnál, terveznek-e fellépni az orosz propagandát terjesztő M1 ellen, az uniós testület válaszát is felidézzük hírünk második felében.

politikai plakátok, közterület, outdoor, reklámpiac, kampány 2022, választás

Korlátozott sajtószabadság mellett fut neki a választásnak Magyarország az IPI szerint, Kovács Zoltán szerint viszont él és virul a magyar médiaszabadság

Az International Press Institute (IPI / Nemzetközi Sajtóintézet) legújabb jelentése több problémát is vázolt a magyar médiapiac kapcsán, és úgy fogalmazott, hogy azonnali lépéseket kell tenni az illiberális piaci gyakorlatok felszámolására. Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért felelős államtitkár szerint eközben él és virul a magyar médiapiac.

Budai László, Hankiss Ágnes, Szadai Károly és Meszleny László, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának újonnan megválasztott tagjai (b-j) leteszik esküjüket az Országgyűlés plenáris ülésén 2019. december 10-én.

Pénzt ad az Index tulajdonosa a Médiatanács tagja feleségének – összefonódás az Indamedia és a médiahatóság között

Nem aggályos-e, hogy pénzt kap a Médiatanács egyik tagjának felesége az egyik nagy hazai médiacsoporttól, az Indamediától, és nem kelti-e esetleg ez azt a látszatot, hogy a médiapiacot ellenőrző grémium tagjának feleségén keresztül próbál meg előnyökre szert tenni a médiaszolgáltató a médiahatóságnál? Ezekről kérdezte a Media1 a médiahatóságot és az Index tulajdonosát, az Indamediát, ahová a napokban nevezték ki tartalomfejlesztési igazgatónak a Kossuth Rádió volt csatornaigazgatóját, Mucsányi Mariannát, Szadai Károly, a Médiatanács 2019-ben megválasztott tagjának feleségét, aki korábban hasonló személyi összefonódás miatt volt kénytelen távozni az állami rádió éléről, és akiről korábban azt is megírtuk, hogy adótartozást hátrahagyva szűnt meg egy kft.-je. A médiahatóság ugyan több napja nem reagál a kérdéseinkre, az Indamedia azonban igen.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások