médiatanács

Rákóczi Feri, Sebestyén Balázs, és Vadon Jani, a Rádió 1 műsorvezetői

Részletfizetést kért a Médiatanácstól a Rádió 1, a Best FM, a Sláger FM és több más rádió, mert a koronavírus miatt pénzügyi nehézségeik vannak

A Médiatanács engedélyezte a nehézségekkel küzdő, ezt kérő rádióknak, hogy az esedékes műsorszolgáltatási díjaikat később, részletfizetéssel egyenlítsék ki a hatóságnak. E heti ülésén megújította továbbá a testület a Mária Rádió egyik vidéki frekvenciajogosultságát, és megbírságolta a TV2-t valamint a Rádió 1-et. Utóbbin a Balázsék című műsor kiskorúak fejlődését veszélyeztette az NMHH Médiatanács szerint.

Marsi Anikó és Gönczi Gábor a TV2 Tények Stúdiójában

Megbünteti a Médiatanács a TV2 Tények Plusz című műsorát, de az M1 Híradót és a HírTV Bayer Showját nem

Közel 1 millió forintot kell befizetnie a TV2-nek, amiért hírnek álcázta a fideszes médiaholdinghoz tartozó Bors kereskedelmi információját. A HírTV-s Bayer Show esetében ezúttal sem állapított meg jogsértést a testület a nőkre vonatkozó megjegyzés miatt, és az M1 Híradó az ARD-vel kapcsolatos műsorrészletét sem tartja aggályosnak a testület, amely egyébként visszaengedi az éterbe az általa már többször elnémított Vörösmarty Rádiót, és elkészült egy olyan kutatással, ami alapján állítólag a közmédia volt a koronavírus-helyzet nagy nyertese.

GVH, Gazdasági Versenyhivatal

Újból megszólalt a Gazdasági Versenyhivatal az RTL Magyarországra kirótt 20 milliós bírság és a megtorpedózott RTL-Central tulajdonszerzés kapcsán

Többek között az állítja a Versenyhivatal a Media1-nek, nem igaz, hogy a GVH hiúsította meg annak idején, hogy az RTL Magyarország megvásárolja a Central Digitális Média Kft. 30 százalékát, hanem kényszerhelyzetbe hozta a hivatalt a Médiatanács ezzel kapcsolatos állásfoglalása. Állítják továbbá, épp azért kértek be nemrég adatokat az RTL-től, mert a megvásárolni kívánt Central Digitális Média Kft. időközben már beolvadt a Central Médiacsoportba.

Tilos Rádió

Megbírságolta a Médiatanács a Tilos Rádiót

A grémium jogsértőnek találta a közösségi rádió működését. A Győr Plusz Rádiónál is hasonló jogsértést talált a Médiatanács, de ők bírság nélkül megúszták. A testület napirendjén ezenkívül induló és folyamatban lévő rádiós pályázatok és az online tévészolgáltatások beszámolói szerepeltek.