fbpx

médiatanács

Zaszlók az Európai Bizottság épülete előtt

Válaszolt az Európai Bizottság arra, miért érhető el most is az orosz állami RTR Planeta, rajta Putyin propagandistájának műsorával

Az orosz-ukrán háború miatt, a dezinformáció elleni harc jegyében az Európai Unió az RT (Russia Today) és a Szputynik TV médiaszolgáltatási jogosultságát felfüggesztette, de a Vlagyimir Putyin orosz elnök propagandistája, Vlagyimir Szolovjov műsorait sugárzó, állami hátterű RTR Planeta, mely korábban más államok megszállását, elpusztítását is népszerűsítette, elérhető maradt Magyarországon is több nagy kábelszolgáltatónál. A Media1 erről kérdezte az Európai Bizottságot és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, valamint újabb kérdéseket küldtünk a Telekomnak. A magyar médiahatóság egyelőre nem, az Európai Bizottság Magyar Képviselete azonban viszonylag hamar reagált a kérdésünkre.

rádió stúdió, keverőpult

A Klubrádió és a Spirit FM, valamint a Rádió 1 Szeged pályázatával foglalkozott a Médiatanács e heti ülésén

Ezen a héten is ülésezett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Az ülésen eldőlt, hogy a Spirit FM és a Klubrádió pályázata is megfelelő, legalábbis alaki, formai szempontból, tehát továbbra is két médiaszolgáltató van versenyben a Budapest 92,9 MHz-ért. Szegeden frekvenciát nyert a Mészáros Lőrinc közeli Rádió 1. Ezenkívül tévék reklámjaival foglalkozott a grémium.

Koltay András, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke interjút ad az MTI-nek Budapesten, az NMHH Ostrom utcai épületében 2022. február 21-én.

Bírálja a Médiatanács az ellenzéket, amiért kritizálta az orosz propagandát terjesztő közmédiát és Papp Dánielt, az MTVA vezérigazgatóját

Az NMHH Médiatanácsa által kedden kiadott közlemény szövege alapján úgy tűnik, Koltay András, a Médiatanács decemberben megválasztott elnöke nem hogy nem meneszti Papp Dánielt az MTVA éléről, ahogyan azt az ellenzék kérte tőle, hanem épp ellenkezőleg: kifejezetten védelmébe veszi a közmédiát azok után is, hogy az orosz propagandát terjesztetett a háború kitörése után.

Papp Dániel vezérigazgató felavatja a Családbarát Magyarország Közpon családbarát munkahely minősítést elismerő táblát a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) székházában 2022. február 15-én. Az elismerést a Családbarát Magyarország Központ adta.

A közmédia bepanaszolja az ellenzéket a Médiatanácsnál és a Nemzeti Választási Bizottságnál

Az MTVA és a Duna Médiaszolgáltató közleménye szerint „politikai támadásokat” indított ellenük az ellenzék, ezért az állami médiaszolgáltató a Médiatanácshoz és a Választási Bizottsághoz fordul. Az állami média vezetői azon akadtak ki, hogy bírálat érte Papp Dánielt, az MTVA vezérigazgatóját és leváltását szorgalmazza az ellenzék azok után, hogy az állami M1 orosz propagandát sugárzott a háború kitörése után is, valamint még vasárnap is megmásítva közölték az ellenzék háborúval kapcsolatos nyilatkozatát. Az ellenzék egyébként már korábban a Médiatanácshoz fordult, valamint az EBESZ-nél is panaszt tett.

Papp Dániel, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) vezérigazgatója beszédet mond a Sára Sándor vetítő- és koncertterem ünnepélyes átadásán az MTVA Kunigunda útjai székházában 2021. szeptember 22-én. A két éve elhunyt Kossuth-nagydíjas filmrendező, operatőr nevét viseli ezentúl az MTVA vetítő és koncertterme.

Petíció indult az MTVA vezérigazgatójának menesztésére

A petíciót elindító Polyák Gábor, az ellenzék sajtópolitikai kabinetvezetője szerint a háborúval kapcsolatos ellenzéki megszólalások szövegkörnyezetükből kiragadva, eltorzítva, valótlan tartalommal jelennek meg az állami médiában, és orosz propagandát terjeszt az állami médiatársaság.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások