
Whitereport: megnőtt a kormánypárti média súlya a teljes médiapiacon belül
A Whitereport legújabb kutatási adatai szerint belső szerkezeti válság alakul ki a hazai médiapiacon.
A Whitereport legújabb kutatási adatai szerint belső szerkezeti válság alakul ki a hazai médiapiacon.
A Whitereport Valami van a levegőben című új sorozatában a reklám- és médiapiac vezető üzleti szereplőivel lehet találkozni, akik az aktuálisan legfontosabb piaci történésekre reflektálnak, valamint tanácsot is adnak a szakmabelieknek.
Számos ideiglenes változás lépett életbe a brit királynő csütörtökön bekövetkezett halálával összefüggésben. Több médium rendkívüli műsorrenddel, reklámok nélkül működik, de a digitális reklámkijelzők is elsötétültek, vagy a királynő portréját mutatják egy ideig.
Koltay András, az NMHH és a Médiatanács elnöke szerint a globális techplatformok manipulálhatják a közéleti diskurzust, és a felhasználókat véleménybuborékokba zárhatják.
Rinat Ahmetov donyecki születésű üzletember az ukrán állam javára átadja a médiacége jogosultságait.
Interjút adott Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója és a Spirit FM-et működtető egyesület elnöke a nemrég a tévétársaság partnerévé vált Indexnek, aki ebből az alkalomból néhány jövőre vonatkozó kijelentést is tett, és elmondta, milyen károkat okozna a reklámadó.
A kormánykritikus újság túlélő programot indít, miután a forint rendkívüli mértékben meggyengült, ami kedvezőtlenül hat az egyébként is folyamatosan dráguló papír beszerzési árára és a nyomdai költségekre. Emiatt az újság komoly nehézségekkel kénytelen szembenézni.
8 százalékos növekedésre számíthat a globális reklámpiac idén, ami elmarad a korábbi időszak növekedési mutatójától, de magasabb a 2023-ban várható értéknél. Az egyes területeken belül jelentős eltérések lehetnek, derül ki a prognózisból.
Guttengéber Csaba, az egyik legnagyobb hazai reklámértékesítő ház, a 45 tévécsatorna és számos rádió reklámidejét, valamint egyre több online portál reklámhelyeit értékesítő, és egy ideje már podcastokkal is foglalkozó, 40 milliárd forint feletti árbevételű Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója volt a Media1 podcast vendége. A beszélgetés már meghallgatható.
Egyre többen használják a digitális szolgáltatókat (például Google, Facebook stb.), amelyek elszívják a bevételt az igazi tartalom-előállítók elől, hívja fel a figyelmet a Magyar Lapkiadók Egyesülete a sajtószabadság világnapján kiadott közleményében.