
Bemutatta stratégiáját a Digitális Kereskedelmi Szövetség
A Digitális Kereskedelmi Szövetség feladatának tekinti, hogy a nemzetközi sikerek eléréséhez szükséges, támogató ökoszisztémát építsen a magyar e-kereskedelmi vállalatoknak.
A Digitális Kereskedelmi Szövetség feladatának tekinti, hogy a nemzetközi sikerek eléréséhez szükséges, támogató ökoszisztémát építsen a magyar e-kereskedelmi vállalatoknak.
A Digitális Kereskedelmi Szövetség a GKID-vel közösen elkészítette az Online Export Kutatást, mely a sokszínű és különböző érettségi szintű hazai e-kereskedők legfontosabb kihívásaival foglalkozik átfogóan.
A jövőben a Webshippy látja el a Lumenet világítástechnikai webáruház teljes logisztikai tevékenységét Magyarországon és Szlovákiában, egyúttal a webshop megszüntette offline üzletét Budapesten. Ez gyorsabb és hatékonyabb működést eredményez majd – erről Zabari István, az online áruház vezetője kedden, a Visegrádon zajló XVIII. E-kereskedelmi Konferencián beszélt.
A megrendelések száma csúcson volt, az átlagos kosárérték és a személyes átvétel aránya azonban csökkent, miközben hódítottak az online piacterek. Összességében 22 százalékos forgalomnövekedés mutatkozott a hazai e-kiskereskedelem teljesítményében – derült ki a Reacty Digital 2021-es évre vonatkozó, a visegrádi XVIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián ismertetett elemzéséből.
A GKID (korábbi nevén GKI Digital) 2022-ben már a hetedik alkalommal publikálta a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát.
A globális eredménynél rosszabb, az európai átlagnál azonban jobb a magyar eredmény.
Folyamatos, de lassuló növekedésben az e-kereskedelem: 32,4 százalékos éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta a tavalyi évet belföldi online kiskereskedelem.
Történelmi csúcson zárt a hazai e-kereskedelmi forgalom a Black Friday hetében, miután az internetes vásárlások száma 22 százalékkal, árbevétele pedig 5 százalékkal haladta meg az előző évi eredményeket. A Growww Digital szerint az e-kereskedelem idei növekedése 20-25 százalék lesz.
Főleg a számítástechnikai és a hobbi jellegű termékek köre hozta a legnagyobb forgalomnövekedést.
A világ vezető e-kereskedelmi piactere, az Amazon tavaszi lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában; már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem az, hogy mikor. A hazai e-kereskedőknek pedig fel kell készülniük erre.