fbpx
E-kereskedelem, online vásárlás.

Magyarországon is jelentősen csökkentek az e-kereskedelmi bevételek az első negyedévben

A globális eredménynél rosszabb, az európai átlagnál azonban jobb a magyar eredmény.

Globálisan 3 százalékkal, Európában 13 százalékkal estek vissza az e-kereskedelem bevételei az idei első negyedévben, 2021 azonos időszakához képest. Magyarország az átlagot hozta, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 7,3 százalékkal csökkent – tudatta szerdai, a Media1-nek is elküldött közleményében a Shoptet.

Mint írták, az európai e-kereskedelem adatai alapján az első negyedévi rendelésállomány 17 százalékkal csökkent. Ugyanez a magyar piacra vetítve 7,3 százalékos visszaesést mutat. A fizikai üzletek kiskereskedelmi eladása azonban 16,3 százalékkal emelkedett, noha 2022 márciusban a fogyasztói árak átlagosan 8,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.

„Az elmúlt két évben a covid-járvány miatt ugrott óriásit az e-kereskedelem, éppen ezért várható volt egy minimális visszaesés, újrarendeződés. A kereskedőknek meg kell találniuk a fizikai és online üzletek közötti egyensúlyt, hogy igazodva a vásárlók igényeihez meg tudják tartani a lojális vevőket. Kétségtelen, hogy az e-kereskedelemé a jövő, nem kérdés, hogy minden fizikai üzletnek jelen kell lennie és árusítania az online térben is”

– mondta Rédey Iván, a Shoptet country managere.

e-kereskedelem, webshop, online vásárlás, bankkártya
Fotó: stock / Depositphotos

A KSH jelentése nyomán úgy fogalmazott a Shoptet, hogy a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 29,7 százalékkal nőtt. Az eladások volumene a textil-, ruházati és lábbeli-üzletekben négyszeresére, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 75 százalékkal nőtt. A könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben 59, az iparcikk-jellegű vegyes üzletekben 13, a gyógyszer-, gyógyászati termék-, illatszerüzletekben 8,3 százalékkal növekedett.

„Megjelent az áruk elérhetősége iránti aggodalom, ezért aki teheti, előre megveszi a kedvenc termékeit, nehogy később ne jusson hozzá. Emellett az egyes árukategóriák iránti érdeklődés is kéz a kézben járt az inflációval és az üzemanyagárak emelkedésével. Ennek tudható be, hogy az első negyedévben nagy volt a kereslet például az üzemanyagkannák iránt. De vannak olyanok, akik kontaktlencséből táraztak be”

– mondta Rédey.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!

Borító: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások