A konferencián elhangzott: a pandémia hatására a kereskedelmi szektor hatalmas változáson ment keresztül, gombamód kezdtek szaporodni a webshopok, számtalan kereskedőnek egyik napról a másikra kellett átállnia az online térben való értékesítésre ahhoz, hogy talpon tudjon maradni. Sokan azonban nem vették figyelembe, hogy milyen extra szolgáltatásokat kíván meg az e-kereskedelem, ha sikeresen akarnak teljesíteni.
„Az online értékesítés során például felmerül a szükségessége a csomagolóasztaloknak, az ügyfélszolgálatnak, a futárcégeknek vagy adott esetben saját futároknak, illetve további magas költségű technikai fejlesztéseknek. Ha ezek a területek nincsenek megfelelően kezelve, a vásárlók nem fognak minőségi szolgáltatást kapni és elpártolnak az adott üzlettől”
– mondta el a konferencián Zabari István, a Lumenet Kft. egyik alapítója, az E-Commerce Hungary alelnöke, aki egyúttal megjegyezte: ezen a ponton érdemes elgondolkozni, hogy a megfelelő beruházással és fejlesztésekkel képes-e a cég a megfelelő gyorsasággal és minőséggel teljesíteni a rendeléseket és kezelni az ügyfeleket, vagy érdemes olyan partnert találni, aki ezekre a területekre specializálódott.

Kiszervezik a logisztikát a Webshippy-hez
Mindezeket számításba véve döntött úgy a webáruház, hogy együttműködésre lép a Webshippy nevű, robotizált fulfillment center szolgáltatóval.
A stratégiai megállapodás keretében a jövőben a Webshippy látja el a Lumenet teljes logisztikai tevékenységét Magyarországon és Szlovákiában, a Lumenet pedig évtizedes törékeny áru kezelési és Marketplace tapasztalatával segíti a Webshippy-t.
A Webshippy fulfillment szolgáltatásának lényege, hogy a webáruházak kiszervezik a logisztikai folyamataikat egy erre szakosodott logisztikai szolgáltatónak, mely nagyobb hatékonysággal képes ezt ellátni, közvetlenül van kapcsolatban a szállítócégekkel, és kezeli a visszaérkező árukat is.

Bezárta a Lumenet a fizikai üzletét Budapesten
„Az együttműködésünk egyik legnagyobb előnye, hogy elkerülhetjük a termékek kiszállításának csúszását. Például az októbertől-decemberig tartó időszakban rendszeresen küzdöttünk a problémával, hogy a rendeléseket időben fel tudjuk dolgozni, becsomagolni és kiszállítani. Emellett a közös projekt, illetve az online kereskedelem másik különlegessége, hogy lehetőségünk van bizonyos termékek forgási sebességének felgyorsítására”
– mondta el Zabari István a két napos visegrádi nagy e-kereskedelmi konferencián. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az offline üzletekben időnként eladhatatlannak tűnő termékekre is meg lehet találni az online térben a vásárlókat.
A Lumenet néhány nappal ezelőtt, május 13-án 17 órakor zárta be a budapesti, Cziráki úti üzletét. Azt ígérik, ennek köszönhetően gyorsulni fog az ügyfelek kiszolgálása.
Egyúttal azt is bejelentették, hogy felszámolják a szlovák Lumenet SK s.r.o. működését is, és Magyarországról, a Webshippy-vel közösen fogják üzemeltetni a szlovák oldalt is. Maradnak tehát a szlovák piacon, csak új formában.
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!