fbpx
Karácsonyi vásárlás.

Hatalmasat megy a hazai online kereskedelem

Történelmi csúcson zárt a hazai e-kereskedelmi forgalom a Black Friday hetében, miután az internetes vásárlások száma 22 százalékkal, árbevétele pedig 5 százalékkal haladta meg az előző évi eredményeket. A Growww Digital szerint az e-kereskedelem idei növekedése 20-25 százalék lesz.

A Growww Digital pénteki, Media1-hez eljuttatott elemzése szerint a Google Ads költések azt mutatják, hogy erősebb a verseny, mint valaha: a Black Friday hetében és az azt követő Cyber héten átlagosan 40 százalékkal nőtt a hazai e-kereskedők Google Ads költése az előző év azonos időszakához képest – mondta Szabó László, a vállalat online-növekedési szakértője.

Az e-kereskedelmi szereplők Google-hirdetési költségének relatív változása 2020. január első hetéhez képest (270 kelet-közép-európai régiós e-kereskedelmi hirdetési fiók összesített adatai alapján).
Az e-kereskedelmi szereplők Google-hirdetési költségének relatív változása 2020. január első hetéhez képest (270 kelet-közép-európai régiós e-kereskedelmi hirdetési fiók összesített adatai alapján). Forrás: Growww Digital

A Black Friday e-kereskedelmi adatai különösen annak tükrében jelentősek, hogy 2020-ban 45 százalékkal emelkedett az online vásárlások száma az azt megelőző évhez képest, ami a koronavírus miatti lezárásoknak tulajdonítható.

Az online vásárlások száma és az árbevétel relatív változása 2020. január első hetéhez képest (100 kelet-közép-európai régiós e-kereskedelmi hirdetési fiók összesített adatai alapján).
Az online vásárlások száma és az árbevétel relatív változása 2020. január első hetéhez képest (100 kelet-közép-európai régiós e-kereskedelmi hirdetési fiók összesített adatai alapján). Forrás: Growww Digital

Erős lesz a karácsony is

Minden jel szerint a Black Fridayhoz hasonlóan erős lesz a karácsony is. Az elemzés szerint a magyarországi Facebook-mobilitási adatokból kitűnik, hogy szeptember óta folyamatosan, tíz hét alatt majdnem 20 százalékkal csökkent a mobilitás, az emberek egyre inkább otthon maradtak. Az elmúlt közel két év adatai alapján a mobilitás csökkenésével egy időben nő az online vásárlások száma. Minél kevesebbet mozognak az emberek, annál többet rendelnek online.

Online bevásárlás.
Online bevásárlás. Fotó: stock / Depositphotos

A trendet erősíti, hogy a kevésbé előre gondolkodó, vagy kevésbé árérzékeny vásárlók nem feltétlenül a Black Friday alatt rendelik meg az ajándékokat, ami karácsonyig egy nagyobb keresleti hullámot jelent.

Sokan átálltak a hibrid működésre

Az adatok azt mutatják, hogy ezek a változások tartósak, az online vásárlás a mindennapok részévé vált. És ez nem csak a webshopokat érinti kedvezően. Nagyon sok új szereplő lépett piacra. A fizikai bolttal rendelkező kereskedők közül sokan álltak át a hibrid működésre, és működtetnek webshopot is – mondja Szabó László.

Kiugró növekedés

A Growww Digital becslése szerint az e-kereskedelem növekedése 20-25 százalék lesz 2021-ben. A szektor múlt évi 45 százalékos bővülése után ez kiugró eredmény. Hasonló növekedési ütem jellemzi a közép-kelet-európai régió országait is. 2019-hez képest, két év alatt több mint másfélszeresére bővült az e-kereskedelem a közép-kelet-európai régióban, miközben Nyugat-Európában 10 százalék alatt maradt az e-kereskedelem növekedése. E növekedési ütem teszi a régiónkat Európa legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező e-kereskedelmi piacává – fogalmazott elemzésében Szabó László.

További híreket talál a Media1-en!

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások