
Rogánék 8 év alatt 1360 milliárd forintot költöttek a központosított állami kommunikációra
A versenyt gyakorlatilag kizárták, a legnagyobb haszonélvezők így Balásy Gyula cégei lettek.

A versenyt gyakorlatilag kizárták, a legnagyobb haszonélvezők így Balásy Gyula cégei lettek.

Elérte a 10 milliárd forintos hirdetési összeget Magyarország közéleti hirdetésekben. Csak a kormánypárti Mediaworks több mint 1,1 milliárd forintot költött. Több izgalmas adat is kiderül egy, a Facebookot működtető Meta adatain alapuló összesítésből.

Most sem történt meglepetés: az összes állami megbízást a NER kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei kapták.

A képviselő célja, hogy a jogszabályt még a 2024-es EP-választás előtt elfogadják az uniós szervek.

Főleg a tévéspot alapú reklámok voltak kelendőek az állami szféra számára.

Öt hónapjába telt az Átlátszónak, mire a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodával eljutott odáig, hogy megmutatták a portálnak, mennyit költöttek 2022-ben úgynevezett társadalmi célú reklámként futó kampányokra, és mely médiumokhoz kerültek a költések.

Kivételes eljárásban tárgyal az Országgyűlés a médiaszolgáltatásokkal kapcsolatos uniós rendelettervezetről.

Teresa Ribeiro, az EBESZ (Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet) médiaszabadság-képviselője, aki a múlt héten delegációjával két napon át Magyarországon tárgyalt különböző kormánytisztviselőkkel és a médiahatóság elnökével, valamint újságírókkal és a civil szféra képviselőivel is találkozott, arról beszélt, szerinte több tényező együttesen is akadályozza, hogy lendületes és sokszínű legyen a magyar médiapiac és ezáltal betölhesse ellenőrző szerepét. Az EBESZ delegációja kifogásolta az újságírók lehallgatását, a közadatok kiadásának problémás működését, az állami reklámpénzek igazságtalan elosztását, a műsorterjesztésre szolgáló frekvenciák körüli visszásságokat, a közmédia nem megfelelő működését és több más probléma ügyében is szót emelt.

A közmédiás blokádra készülő Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő az MTVA épülete előtt benyújtott szerdán egy törvényjavaslatot, amellyel betiltaná az állami reklámokat. Eközben a Momentum közölte, hogy kiáll Hadházy Ákos a propaganda elleni kezdeményezése mellett, és a párt is csatlakozik a közmédia Kunigundja útján található gyártóbázisához péntekre szervezett blokádhoz.

Noha a reklámköltések csökkentek, még így is ezek 81 százaléka kötött ki kormánypárti médiumoknál.