
Negyedév alatt 15,5 milliárd ment el Rogán Antal hivatalából kommunikációra egy kormányközeli vállalkozóhoz
Most sem történt meglepetés: az összes állami megbízást a NER kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei kapták.
Most sem történt meglepetés: az összes állami megbízást a NER kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei kapták.
A képviselő célja, hogy a jogszabályt még a 2024-es EP-választás előtt elfogadják az uniós szervek.
Főleg a tévéspot alapú reklámok voltak kelendőek az állami szféra számára.
Öt hónapjába telt az Átlátszónak, mire a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodával eljutott odáig, hogy megmutatták a portálnak, mennyit költöttek 2022-ben úgynevezett társadalmi célú reklámként futó kampányokra, és mely médiumokhoz kerültek a költések.
Kivételes eljárásban tárgyal az Országgyűlés a médiaszolgáltatásokkal kapcsolatos uniós rendelettervezetről.
Teresa Ribeiro, az EBESZ (Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet) médiaszabadság-képviselője, aki a múlt héten delegációjával két napon át Magyarországon tárgyalt különböző kormánytisztviselőkkel és a médiahatóság elnökével, valamint újságírókkal és a civil szféra képviselőivel is találkozott, arról beszélt, szerinte több tényező együttesen is akadályozza, hogy lendületes és sokszínű legyen a magyar médiapiac és ezáltal betölhesse ellenőrző szerepét. Az EBESZ delegációja kifogásolta az újságírók lehallgatását, a közadatok kiadásának problémás működését, az állami reklámpénzek igazságtalan elosztását, a műsorterjesztésre szolgáló frekvenciák körüli visszásságokat, a közmédia nem megfelelő működését és több más probléma ügyében is szót emelt.
A közmédiás blokádra készülő Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő az MTVA épülete előtt benyújtott szerdán egy törvényjavaslatot, amellyel betiltaná az állami reklámokat. Eközben a Momentum közölte, hogy kiáll Hadházy Ákos a propaganda elleni kezdeményezése mellett, és a párt is csatlakozik a közmédia Kunigundja útján található gyártóbázisához péntekre szervezett blokádhoz.
Noha a reklámköltések csökkentek, még így is ezek 81 százaléka kötött ki kormánypárti médiumoknál.
A rendeletjavaslat számos témakört tartalmaz, és a magyar KESMA-hoz (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) hasonló médiakonglomerátumokkal szemben is fellép.
Jön az újságírók és szerkesztőségek függetlenségét védelmezni hivatott új uniós szabályozás. Többek között a magyarországi Közép-európai Sajtó és Média Alapítánynál kialakult médiakoncentrációkhoz hasonlók ellen is fel akarnak lépni, és a közmédiumokat is korrekt működésre kényszerítenék. Az állami reklámok ügyében is nagyobb átláthatóság várható, ha az Európai Bizottság elképzelései megvalósulnak.