Kezdjük tehát a listával! Hol végzett a Project Agora?
Nikos Komninos: A Project Agora a 325. helyet szerezte meg a páneurópai rangsorban, ami óriási megtiszteltetés volt. Ugyanakkor a hirdetés mezőnyben is a 11. helyezést értük el. Az FT1000 rangsor fontossága abban rejlik, hogy a vállalatokat 4 éves kumulatív növekedésük alapján rangsorolják, nem csak egy év alapján. Ezért ez a rangsor bizonyítja következetes erőfeszítéseinket, hogy fenntartható növekedést produkáljunk, és valódi hatást gyakoroljunk iparágunkra.

Meséljen egy kicsit erről! Mit csinál pontosan a Project Agora?
N.K.: A Project Agora egy médiatechnológiai vállalat, amelynek mottója „Keep the Open Web Open”. Több ezer helyi médiatulajdonossal dolgozunk együtt, akik kemény versennyel néznek szembe az olyan globális óriáscégek hirdetési dollárjainak méltányos részesedéséért mint a Google, a Facebook és az Amazon. Ezeknek a partnereknek megoldások széles skáláját kínáljuk annak érdekében, hogy rövid és hosszú távon maximalizálják bevételeiket. Célunk, hogy azt a körforgást segítsük, amikor a weboldal extra erőforrásait újra befekteti minőségi tartalmakba és szolgáltatásokba olvasótáboruk számára, lehetővé téve számukra, hogy megtartsák és bővítsék azt.
Egy olyan világban, amelyet az álhírek és a közösségi média buborékai uralkodnak, a helyi, megbízható médiának nagy szerepe van. A Project Agorával igyekszünk kivenni a részünket abból, hogy médiatulajdonos partnereink szabadok és függetlenek maradjanak.
Hogyan érik el ezt?
N.K.: Ügyfélbázisunk nagyjából 2.700 médiatulajdonosból és 9.000 hirdetőből áll a közép-kelet európai, közel-keleti, afrikai és a latin amerikai régióban.
A médiatulajdonosok számára olyan hirdetési technológiákat kínálunk, amelyek által értékesebb lesz egy weboldal látogatás. Fokozódik a verseny a hirdetészónákban, új – eddig nem ismert – hirdetési formák jelenhetnek meg, és növekszik a webhely forgalma. Saját fejlesztésű technológiánk segít ebben, és partnerségünk van néhány jelentős globális szereplővel, mint például a Taboola és a Xandr.
A hirdetők számára a Project Agora hálózaton belül ajánlunk megjelenéseket. Ez magában foglalja a kreatív, interaktív hirdetési formátumok biztosítását és az eredményt garantáló hirdetési modelleket. Ráadásul, mivel helyi és globális szinten is prémium kiadókkal dolgozunk együtt, hirdetési partnereinknek hozzáférést tudunk biztosítani a legmegbízhatóbb, márkabiztos és legértékesebb hirdetési felületekhez az interneten.
Ez a modell hatással volt a növekedésére?
N.K.: Minél prémium minőségűbb kiadókkal dolgozunk együtt, annál több értéket tudunk kínálni a hirdetőknek – és fordítva!
A dolgok perspektívába helyezése érdekében az FT listája a vállalkozás 2017-2020 közötti összetett éves növekedési rátáján (CAGR) alapul. A CAGR mutatónk ebben az időszakban 80,26% volt – tehát az elmúlt négy évben több mint 485%-ot nőttünk!
A Project Agorát az különbözteti meg, hogy a kiemelkedő technológiát egy erős csapattal kombináljuk. Ugyanebben az időszakban 25 munkatársról 104-re nőttünk – és mára ez több mint 120-ra nőtt. Fejlesztőinken túl a kiadói sikerekért, a műszaki támogatásért, a kampánymenedzsmentért és a helyi üzletfejlesztésért elkötelezett csapataink vannak, így proaktívan tudunk dolgozni és kielégíteni ügyfeleink igényeit ebben a folyamatosan változó iparágban. Büszkék vagyunk a bevétel optimalizáló csapatunkra is, amely kiegészíti technológiánkat és legmodernebb algoritmusainkat azáltal, hogy megoldásainkhoz hozzáadja a nagyon is szükséges emberi intelligencia elemet.
Minden ember aki csatlakozik, hozzáad valami újat a szolgáltatásainkhoz. És ez soha nem áll meg – szó szerint közel 20 állásra toborozunk, miközben beszélünk!
Hol tart jelenleg, és mi a következő bővítése?
N.K.: Jelen vagyunk Athénban, Pátrán, Bukarestben, Budapesten, Prágában, Dubajban, Rijádban, Kairóban, Bogotában és Sao Paulóban.
Nagymértékben fektetünk be új termékek fejlesztésébe, hogy továbbra is a leginnovatívabb megoldásokat kínálhassuk médiatulajdonosainknak és reklámügyfeleinknek. Valóban izgalmas időszak ez a vállalkozás számára!
(x)