A Growww Digital pénteki, Media1-hez eljuttatott elemzése szerint a Google Ads költések azt mutatják, hogy erősebb a verseny, mint valaha: a Black Friday hetében és az azt követő Cyber héten átlagosan 40 százalékkal nőtt a hazai e-kereskedők Google Ads költése az előző év azonos időszakához képest – mondta Szabó László, a vállalat online-növekedési szakértője.

A Black Friday e-kereskedelmi adatai különösen annak tükrében jelentősek, hogy 2020-ban 45 százalékkal emelkedett az online vásárlások száma az azt megelőző évhez képest, ami a koronavírus miatti lezárásoknak tulajdonítható.

Erős lesz a karácsony is
Minden jel szerint a Black Fridayhoz hasonlóan erős lesz a karácsony is. Az elemzés szerint a magyarországi Facebook-mobilitási adatokból kitűnik, hogy szeptember óta folyamatosan, tíz hét alatt majdnem 20 százalékkal csökkent a mobilitás, az emberek egyre inkább otthon maradtak. Az elmúlt közel két év adatai alapján a mobilitás csökkenésével egy időben nő az online vásárlások száma. Minél kevesebbet mozognak az emberek, annál többet rendelnek online.

A trendet erősíti, hogy a kevésbé előre gondolkodó, vagy kevésbé árérzékeny vásárlók nem feltétlenül a Black Friday alatt rendelik meg az ajándékokat, ami karácsonyig egy nagyobb keresleti hullámot jelent.
Sokan átálltak a hibrid működésre
Az adatok azt mutatják, hogy ezek a változások tartósak, az online vásárlás a mindennapok részévé vált. És ez nem csak a webshopokat érinti kedvezően. Nagyon sok új szereplő lépett piacra. A fizikai bolttal rendelkező kereskedők közül sokan álltak át a hibrid működésre, és működtetnek webshopot is – mondja Szabó László.
Kiugró növekedés
A Growww Digital becslése szerint az e-kereskedelem növekedése 20-25 százalék lesz 2021-ben. A szektor múlt évi 45 százalékos bővülése után ez kiugró eredmény. Hasonló növekedési ütem jellemzi a közép-kelet-európai régió országait is. 2019-hez képest, két év alatt több mint másfélszeresére bővült az e-kereskedelem a közép-kelet-európai régióban, miközben Nyugat-Európában 10 százalék alatt maradt az e-kereskedelem növekedése. E növekedési ütem teszi a régiónkat Európa legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező e-kereskedelmi piacává – fogalmazott elemzésében Szabó László.
További híreket talál a Media1-en!