A 30 éves Magyar PR Szövetség (MPRSZ) 2021-ben először hirdette meg a PR Excellence Hungary Award-ot (PREXA), a legjobb PR gyakorlatokat díjazó versenyét – idézte fel a közleményében a szövetség.
„A PREXA alapításával az MPRSZ szándéka a hazai kommunikációs szakma elismertségének új szintre emelése. A szervezet díjazni kívánta az év legjobb kommunikációs ötleteit, megoldásait, kampányait vagy épp projektjeit”
– mondta Szányi Gabriella, az MPRSZ alelnöke, a díj főszervezője. A zsűriben, ahogy arról korábban a Media1 beszámolt, nemzetközi tagok is helyet kaptak.
Összesen öt díjat osztott ki a zsűri a társadalmi kommunikáció / közérdekű ügyek kezelése kategóriában, amelyek között olyan szemléletformáló, érzékenyítő, figyelmet felkeltő aktivitások voltak, amelyek sikeresen irányították a társadalom figyelmét egy-egy jelentős ügyre.
„A PR-szakma egyik legfontosabb feladata, hogy párbeszédet generáljon olyan témákban, amelyek fontos hatással vannak a hétköznapjainkra. A célközönséget bevonva lehet szemléletet formálni és valódi hatást elérni, ezért is üdvözítő látni, hogy ilyen sok minőségi pályamunka érkezett a kategóriában”
– mondta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A Ferling kapta a fődíjat
Összesítésben a kategóriák feletti fődíjat a Ferling kapta, amely a Körber Hungária Gépgyártó Kft.-nek készített, „Zsebben a Körber” nevű belső kommunikációs kampányért érdemelte ki a legnagyobb elismerést.

Először osztották ki „Az Év Kiváló PR-szakembere” díjat, amelyet minden évben az kap, akit szakmai eredményei, sikeres kampányai, oktatási múltja, publikációs tevékenysége vagy társadalmi szerepvállalása alapján a zsűri a díjra érdemesnek tart. Az elismerést 2021-ben Balatoni Zsófia, az Uniomedia Communications ügyvezetője kapta meg, a zsűri egységes szavazata alapján.
A díjazottak és a shortlistre kerültek is pontok kapnak az APEX PR Toplistán.
A PR Excellence Hungary Award 2021 nyertesei
Fődíj: „Zsebben a Körber”. Pályázó: Ferling, megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Általános hírnévmenedzsment kategória:
- Arany: „Estöri Kreatív Történelmi Verseny”. Pályázó: Uniomedia Communications, megbízó: Esterházy Magyarország Alapítvány.
- Ezüst: „Komlóval a jövőért”. Pályázó: Uniomedia Communications, megbízó: Heineken Hungária.
- Bronz: „Folly újrapozícionálás”. Pályázó: Salt Communications Kft., megbízó: Folly Arborétum és Borászat.
Belső kommunikáció kategória:
- Arany: „Zsebben a Körber”. Pályázó: Ferling, megbízó: Körber Hungária Gépgyártó Kft.
Influencer együttműködés kategória:
- Arany: „Neked milyen a rEGGeled?”. Pályázó: Open Communications, megbízó: Magyar Tojásszövetség.
Issue management / Specifikus hírnévmenedzsment kategória:
- Arany: „Beiskolázás a pandémia alatt”. Pályázó: Ferling, megbízó: Pécsi Tudományegyetem.
- Ezüst: „OperaLive – Minden körülmények között az Operával”. Pályázó: Opera, megbízó: Magyar Állami Operaház.
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése kategória:
- Különdíj (speciális nyelvi relevancia): „Ők Lapja”. Pályázó: ACG, megbízó: Vodafone.
- Különdíj (különleges ötlet): „Mi változzunk, ne a környezet! – online nyereményjáték kampány”. Pályázó és megbízó: Fővárosi Csatornázási Művek Zrt.
- Arany: „AVON Mellrák ellenes kampány, 2020”. Pályázó: FleishmanHillard Café, megbízó: AVON Cosmetics Hungary Kft.
- Ezüst: „Egy biztonságos otthonért”. Pályázó: FleishmanHillard Café, megbízó: IKEA Magyarország.
- Bronz: „#Digitálisegészség az idősekért”. Pályázó: Uniomedia Group, megbízó: Magyar Telekom.
Nemzetközi zsűri által legjobbnak ítélt kampányok:
- Arany: „Hoping for a better future”. Pályázó: Uniomedia Communications, megbízó: Heineken Hungary.
- Ezüst: „Esterházy History Competition”. Pályázó: Uniomedia Communications, megbízó: Esterházy Hungary Foundation.
- Bronz: „These Paws Need a Helping Hand”. Pályázó: Lounge Group, megbízó: Jófogás.
Az Év PR-szakembere: Balatoni Zsófia.

További híreket talál a Media1-en!