A kutatást továbbra is a Kantar és a M-Meter kutatói konzorcium végzi, hibrid módszertant, a panel és nem panel minta kombinálását alkalmazva.
A naplós módszertan, a nyugodt körülmények közötti kérdőív önkitöltés lehetősége teljesen egybevág a print tartalomfogyasztás körülményeivel: hitelesség, osztatlan figyelem és minőségi idő eltöltése – magyarázza a NOK pénteki közleményében.
A NOK csaknem 100 mért lappal és 4,9 millió print olvasóval rendelkezik. Összesen 101 milliárd Ft feletti teljes sajtópiaci bevételt mértek 2020-ban.
A NOK idén tíz éve biztosítja a stabil módszertani alapokat a sajtópiaci kutatások megvalósításához, a szakmai felügyelet biztosítása mellett. A Felügyelő Testület elnöki pozícióját Lipták Tímea, a Central Médiacsoport magazin üzletágának igazgatója, társelnöki pozícióját Tóth Szilárd, a Mindshare Médiaügynökség Kft. cégvezetője látja el. A testület további tagjai:
Média oldali képviselők:
- Paplanos Péter (Mediaworks Hungary Zrt. – innovációs igazgató)
- Szauer Tamás (HVG Zrt. – marketing- és terjesztési igazgató)
- Tóth Császár Gergely (Ringier Axel Springer Magyarország Kft. – magazin-divízió üzletágvezető)
- Kovács Tibor (Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke, a tulajdonos képviseletében)
Ügynökségi képviselő:
- Pajor Attila (GroupM Hungary – kereskedelmi és stratégiai igazgató)
A hazai nyomtatott lapok példányszámáról a MATESZ adatai alapján itt érhető el a Media1 legutóbbi elemzése.