Ha a legtöbb potenciális vásárlót szeretné elérni az európai online kiskereskedelemben egy webshop, a lehető legtöbb fizetési módot kell felajánlania – írja a Payvision kutatása alapján az Ecommerce News.
Fontos azonban, hogy a számtalan fizetési lehetőség közül a webáruházak működtető azokat kínálják, amelyek mind az adott országban, mind pedig az adott termék vagy szolgáltatás kapcsán a legkedveltebb.
A felmérés alapján az online vásárlások során a fogyasztók 44 százaléka szerint az elektronikus pénztárca az európaiak preferált fizetési módja, míg a második helyen a kártyás fizetés áll 42 százalékkal, a PayPal 32 százalékkal pedig a harmadik.
A Payvision közzétette az egyes országokban preferált fizetési módok listáját is. Ez már kissé árnyalja a képet, hiszen kiderül, hogy például a briteknél a Visa és Mastercard bankkártyák vezetnek az e-pénztárcával szemben, a német, francia és olasz vásárlók körében viszont az e-pénztárca a legnépszerűbb, amit Hollandiában az iDEAL nevű szolgáltatás előz meg. Spanyolországban a legtöbben a PayPalt választják, ha online fizetésre kerül a sor. A kutatás megjegyzi, hogy a spanyol fogyasztóknak kiemelten fontos a biztonság, ha online fizetési módokról van szó. Olaszországban egyébként az elektronikus pénzforgalmat tekintve Carta Si vezet több mint 2 milliárd tranzakcióval és 13 millió kártyával.
Magyarországon egyébként még mindig nagyon erős az utánvételes fizetés, de egyre inkább visszaszorulóban van, hiszen eléggé költséges és kényelmetlen is.
További e-kereskedelmi híreket talál erre a linkre kattintva.
Még több hír érhető el a Media1-en!