MPRSZ által akkreditált PR-ügynökség

Akkreditációt vezet be az MPRSZ pr-ügynökségeknek

A Magyar PR Szövetség és az ICCO, a Nemzetközi Kommunikációs Tanácsadó Szervezet összefogásával hamarosan elindul a magyarországi pr- és kommunikációs ügynökségek hivatalos akkreditációja.

Az eljárást az MPRSZ-szel együttműködve az Agency Expert auditorai végzik majd az ICCO nemzetközi akkreditációs szempontrendszere alapján. Az akkreditáció egyben egy tanácsadási tevékenység is, amely segítséget nyújt az ügynökségeknek működési és egyéb folyamataik átgondolásában és tökéletesítésben.

A kommunikációs ügynökségeknek az MPRSZ felé kell jelezniük igényüket, ezután tudják a szövetséggel közösen kiválasztani azt a auditort, akivel együtt szeretnének működni az akkreditációs folyamat során. Az auditorok a nemzetközi szempontrendszer alapján értékelik meghatározott témákban az ügynökség tevékenységét. Az értékelés során vizsgált fő területek:

  • Vezetés és kommunikáció
  • Üzleti tervezés
  • Üzletfejlesztés
  • Pénzügyi rendszerek
  • Kampánymenedzsment
  • Ügyfélelégedettség
  • Üzletszerzés
  • Humán erőforrás menedzsment
  • Opcionális Modul: Nemzetközi piacképesség

Az akkreditációval az ügynökség nemzetközi, hivatalos elismerést szerez arról, hogy alkalmas tevékenységének megadott feltételek szerinti végzésére, emellett az akkreditáció során arra is lehetőség nyílik, hogy a saját folyamataikat külső szemmel is megfigyeljék, és javítsanak azokon.

„Az akkreditációs folyamat sikeres lefolytatásának óriási jelentősége van, egyben magasabb minősítést is jelent a pr ügynökségeknek. Bízom benne, hogy a megrendelői oldal is értékelni fogja ezt a minőségbiztosítási szempontot a tendereztetés, az ügynökségek kiválasztása során” – hangsúlyozta Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke az MPRSZ közleményében.

Francis Ingham, a PRCA főigazgatója és az ICCO vezérigazgatója szintén üdvözölte a kezdeményezést:

„Rendkívül örvendetes hír, hogy az MPRSZ a CMS-t választotta. A CMS (Communications Management Standard) a kiváló PR tevékenység globális mércéje, és az a tény, hogy a magyar ügynökségek úgy döntöttek, hogy ezt a szempontrendszert alkalmazzák, újabb előrelépés a PR-ipar globális professzionalizálásában.”

Ezt az álláspontot erősíti Reto Wilhem, az ICCO CMS felelőse is, aki szerint magasabb színvonalat jelent a piac számára a DACH országok által már sikeresen bevezetett akkreditáció, hiszen nőtt az általános szakmai színvonal és a megkülönböztetés a piac tisztulását is hozta.

Az ügynökségeknek szeptembertől lesz lehetőségük jelentkezni az akkreditációs folyamatra, az MPRSZ-hez benyújtott jelentkezési lap formájában. További információk az MPRSZ honlapján találhatók, a https://www.mprsz.hu/akkreditacio címen.

A Magyar PR Szövetség 1990-ben alakult, közel 100 tagja között szabadúszók, ügynökségi munkatársak, vállalati kommunikációs csapatok, valamint egyetemi oktatók és társadalomkutatók is megtalálhatók.

Még több hír érhető el a Media1-en

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások