Az RTL Magyarország tartalmai minden platformon elérhetők, és a csatornaalapú vagy platformcentrikus szemléletről egy ideje áttértünk a tartalomalapú tervezésre – mondta Grósz Judit, a vállalat digitális és üzletfejlesztési igazgatója a Nagy Kreatív Nap elnevezésű online szakmai rendezvényen.
A karantén időszakának pozitív hatása a digitalizáció terén történő rohamtempójú fejlődés. Grósz szerint megérte a piacon a fogyasztói igényeket megelőzve végrehajtani bizonyos digitális fejlesztéseket, amelyek során a hagyományos tévézés és a streamelés erősítették egymást. Nőtt a lineáris tévézéssel töltött idő (lásd a Nielsen Közönségmérés adatait), közben ugrásszerűen nőtt a videótárat használók aránya is. A médiavállalat megbízásából készített kutatás szerint azoknak a száma is nőtt, akik nyitottá váltak arra, hogy az ingyenes előfizetői csomagjukat upgradeljék magasabb szintre.
„Nem volt jellemző a tévés előfizetések lemondása, amely azért is fontos mert az RTL Most+ közvetett modellben, szolgáltatókon keresztül, a tévé előfizetés részeként hozzáférhető a nézők számára. Ezt jól mutatja az is, hogy az RTL Most+ már a televíziós előfizetéssel rendelkező háztartások 66 százalékában elérhető, miután nemrég elindult a Telekomnál is, így a DIGI-n kívül a teljes piacon jelen van” – mondta Grósz Judit a konferencián.
Helyi tartalmakkal lehet versenyezni a Netflix ellen
A szakember véleménye szerint a piac a közeljövőben meg fogja teremteni a nagy, aggregált helyi streaming-szolgáltató iránti igényt. Kifejtette, hogy a digitalizációnak nevezett nagy globális megatrendnek volt egy váratlan mellékhatása: fölértékelte a helyi tartalmat.
A lokalitás iránti igényt kétféleképpen is igyekszik kielégíteni, vagy éppen meglovagolni a piac. A nagy multik próbálnak minél lokálisabbak lenni, fordítani, feliratozni, esetleg helyi gyártókkal együttműködni, illetve egy-egy lokális kezdeményezés igyekszik fölvenni a versenyt a multinacionális óriásokkal.
A szakember által ismertetett kutatási adatok szerint a magyar piacon a helyi streaming kezdeményezések közül egyértelműen az RTL Most és az RTL Most+ emelkedik ki. Az RTL Most tudja ugyanis leginkább megközelíteni, idővel pedig lehetőleg meg is szorongatni a piacvezető multit, a Netflixet.
A Grósz által említett kutatásból kiderült, hogy a legnagyobb mértékű erősödést messze a Netflix ismertsége mutatta 2019-hez képest: a tavalyi 33 százalékos ismertsége 53 százalékra ugrott. A többi szolgáltató ismertsége legfeljebb csekély mértékben változott, míg az RTL Most megtartotta legismertebb pozícióját, ami a koronavírus miatti korlátozások által felpörgetett streaming piacon fontos eredmény.

Grósz Judit kihangsúlyozta, hogy használatban ma már jól láthatóan a Netflix és az RTL Most a két legerősebb magyarországi szereplő.
A digitális és üzletfejlesztési igazgató utalt rá, hogy nagyon magas az RTL-es platformon töltött idő aránya, így a cég a videómegtekintéssel töltött időkkel is elégedett. A szakember elárulta, hogy a demográfiában továbbra is felülreprezentáltak a 16-29 évesek, a női-férfi arány pedig 55-45 százalékos.

Grósz Judit az előadást záró szavaiban kitért arra, hogy amellett, hogy az RTL Magyarország prémium streaming szolgáltatásának dinamikusan növekvő bázisa van, nagyon magasak az elköteleződési, úgynevezett engagement mutatói is: a regisztráció után 89 százalék kezdi el használni a platformot.
A konferencián előadott egy másik RTL-es vezető is: Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes a különféle tévés műsorformátumokról beszélt. Erről különálló hírünkben olvashatnak.
Még több médiás hír található a Media1.hu-n! Iratkozzon fel a hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról!