Hosszú idő után teljes dizájnváltáson esett át ma, kedden az Origo. A most kiélesített jelentős változtatások közül a leglátványosabb, hogy 20 százalékkal megnőtt az oldal szélessége, igazodva a mai korszerű képernyőméretekhez. Ezenkívül megváltozott a lap színvilága, és az oldalon mostantól kevesebb fajta betűtípust használnak.
A változásokat azzal indokolták, hogy ideje volt egy teljes modernizálásnak, mert az elmúlt 22 évben csak több apróbb dizájnt érintő átalakítás történt az Origónál. (Arra nem tértek ki – igaz, nem is dizájnbeli kérdés –, hogy a lap 6 évvel ezelőtt 180 fokos, azaz teljes irányváltáson esett át a tartalmát illetően, miután Sáling Gergő főszerkesztőt Vaszily Miklós akkori vezérigazgató a kormány egyik tagjáról közölt oknyomozó cikksorozat megjelenését követően elbocsátotta, az egykoron mértéktartó internetes lapból pedig nem sokkal később kormányközeli revolvermédium lett, mely törvényszéki adatok szerint 2018-ban és 2019-ben is a legtöbb sajtópert elvesztő magyarországi médiumként működött.)
Az Origo szerint a most bevezetett új külseje jobban segítheti a tartalmainak megtalálását. Változott a keresőjük működése is. Az Origo közlése szerint nincs viszont érdemi változás a tartalom terén: csak egészen minimális változást hajtottak végre a rovatok szintjén. A változásokat bejelentő Haraszi Tibor, a lap tech rovatának vezetője azt írta:
„Az Origo írói továbbra is a megszokott minőségben igyekeznek tudósítani Magyarország és a nagyvilág híreiről, újdonságairól a hét minden napján, a nap minden órájában.”
A laptól az elmúlt években megszokott minőséget keresők ellenőrizhetik, hogy a lap főoldalán ma is megtalálható az elmúlt években mindennapossá váló sorosgyörgyözés. Emellett garancia lehet, hogy a lap impresszuma szerint a főszerkesztő továbbra is Gábor László maradt.
A megújításhoz kapcsolódóan a lap főleg a fiatalok megszólítására hivatott influenszerkampányt indított a közösségi médiában #ujatmutatunk címke alatt és egy videós szpot is készült. Ez utóbbi, az új videós szpot különlegessége, hogy végre láthatjuk, hogyan ismerkedik manapság egy fiatal páros. Láthatjuk, amint egy esőben is a telefonját bámuló, esernyővel rendelkező fiatal férfi után megy egy ernyő nélkül érkező nő – aki ilyen időjárási viszontagságok ellenére is a telefonját nézi az esőben – majd egyre közelebb kerül egymáshoz.

A két fiatal azután kerül egymáshoz igazán közel, és kerül felszabadult mosoly az arcukra, hogy mindketten megmutatják egymásnak egy piros lámpánál ácsorogva, hogy a telefonjukon az Origót nyitották meg, a férfi pedig telefonján egy, a Huawei lehetséges teljes összeomlásáról szóló hírhez gördített az Origo egykori tulajdonosa, a Magyar Telekom mobilhálózatának segítségével.

Azzal kapcsolatban csak találgatni lehet, hogy a pártalálás efféle újszerű módja vajon az Origón megjelenő más témájú hírnél, illetve vajon más lapok esetében is működne-e a fiatalok között.

A videófilm ide kattintva nézhető meg.