A Print Direct Hungary Kft. az év elején bejegyzett tulajdonosváltására a Népszava figyelt fel a cégnyilvántartásban.
A lap felidézte, hogy amikor Szalay-Bobrovniczky Kristóf lett a honvédelmi miniszter, még májusban megígérte, hogy a miniszteri pozíciója és a cégeis érdekeltségeit érintő összeférhetetlenségeket megszünteti.
Úgy tűnik azonban, nem sieti el a miniszter dolgot: mint arra a lap felfigyelt, a honvédelmi miniszter VBPS Ingatlanhasznosító Kft.-je január óta a Print Direct Hungary Kft. többségi tulajdonosaként van bejegyezve, és ezzel kapcsolatban nem látszik semmiféle változás. A cég ugyanazon az újpesti gyártelepen működik, ahol az óriásplakátjairól és kültéri nagy méretű dekorációiról ismert OSG Hungary Kft. üzemel. A céginformációs szolgáltatás szerint az OSG tulajdonosként is érintett maradt a Print Direct Hungary Kft.-ben, még ha tulajdonrésze nem is többségi. Az OSG az ESMA Reklám Zrt. tulajdonosaként is ismert, mely a kormányzati közterületi hirdetések terítésében kulcsfontosságú feladatot lát el.
A reklám- és nyomdaipari cég, a Print Direct Hungary (PDH) honlapja egyébként nem túlságosan informatív: egyetlen fényképből áll, ezenkívül még egy Széchenyi 2020 logó van a weblapon, ami arra utal, hogy uniós támogatást nyerhetett a vállalkozás.

A Népszava a honvédelmi tárca sajtóosztályán keresztül érdeklődött arról, hogy a Print Direct részt vett-e politikai célú reklámkampányban mint nyomdaipari cég, illetve miért tartotta vonzónak megvásárolni a vállalkozást a honvédelmi miniszter a vállalkozásán keresztül, illetve akár bedolgozóként vesz-e részt állami munkákban, de válasz nem érkezett a HM-től.
Nem ez az első kapcsolódás a médiaiparhoz
Mint arról korábban beszámoltunk, hogy a honvédelmi miniszter érdekeltségébe tartozó VBPS Kft. egy milliárdos éves forgalmat bonyolító médiatechnológiai cégnek, a Honeycombnak is tulajdonosa, mely olyan médiumok reklámszpotjainak befogadását segíti technológiai megoldással mint például az MTVA, a TV2 és más tévécsatornák – de ezt a cégét épp mostanában vásárolta meg a kormányközeli 4iG.
A céginformációs rendszer szerint a honvédelmi miniszternek egyébként CREALIVE néven egy reklámügynökségi tevékenységet végző vállalkozása is volt, de ezt idén ősszel eladta egy hozzá közelálló személyhez tartozó cégnek.
Megveszi a honvédelmi miniszter médiatechnológiai cégének 75 százalékát a kormányközeli 4iG