A SPortal szerkesztőségének csapata

Elindította a Sportal nevű új sportportálját az „államosított” Nemzeti Sport versenytársa, a Ringier Magyarország

A hétfőn elindult új internetes sportportál főszerkesztője az egykoron a Nemzeti Sportnál, majd a goal.com-nál főszerkesztőként dolgozó Kecskés István lett. 20 fős stábbal és jelentős nemzetközi háttérrel indultak. A Media1 kérdésére a Ringier magyarországi vezetője azt is elárulta, hogy nem sokára még egy férfiakat célzó oldal indítását tervezik.

Az augusztusban a Media1-en már kiszivárgó információknak megfelelően elindult ma, hétfőn a Ringier Hungary új, sportrajongókat célzó portálja, a Sportal – jelentette be Kovács Tibor, a médiavállalat ügyvezető igazgatója egy budapesti sajtóbeszélgetésen, mielőtt bemutatta a lap főszerkesztőjét, Kecskés Istvánt, vagyis ebben is a Media1 korábbi hírében már leírtak szerint alakult minden. Kecskés egyébként közel 15 évnyi, a Nemzeti Sportnál és a Goal.com-nál főszerkesztőként szerzett jelentős sportmédiás háttérrel rendelkezik.Az impresszum szerint főmunkatárs lett a Sportálnál Szekeres Tamás, a Nemzeti Sport egykori főszerkesztője.

Kecskés István, a SPortal főszerkesztője
Kecskés István, a Sportal főszerkesztője. Fotó: Ringier

A Sportal elindulásával a Ringier Magyarországon is belép, illetve visszatér a sportmédiába piacára – nem teljesen előzmény nélkül, ugyanis a Ringier évekkel ezelőtt a Nemzeti Sport tulajdonosa volt, de azután elkerült tőle, illetve a Ringier zászlóshajónak számító Blikk szerkesztőségének eddig is voltak sportújságírói, akik szintén részt vesznek a Sportal tartalmainak előállításában, miközben sok új munkatársat is felvettek az új laphoz:  a Media1 kérdésére elárulták, hogy az induláskori 20 fős Sportal-szerkesztőségben 15-en érkeztek újonnan a Ringierhez, mely egyébként önálló vállalkozást is létrehozott a Sportal számára. Ez a létszám egyébként a hazai sportmédiában jelentősnek számít.

Végighallgatva Kovács Tibor Ringier-vezér és Kecskés István főszerkesztő szavait és tervekre vonatkozó elképzeléseit, a mostani lépéssel nagyon úgy tűnik, a néhány napja államosított Nemzeti Sport erős versenytársat kap, mely jelentős nemzetközi háttérrel rendelkezik, amiből komoly előnyökre tehet szerint. A Ringier nemzetközi adatszolgáltatókkal kötött szerződéseket, amivel lefedik szinte az egész világot és a Sportal a Ringier csoport nemzetközi sportmárkáival is szoros együttműködést tervez, így nem csak magyar, de külföldi hírek is várhatók.

Kecskés István főszerkesztő a Media1 kérdésére a mai sajtóeseményen azt mondta, hogy a portál a legnépszerűbb csapatsport, a tartalmak mintegy felét kitevő futball mellett sok egyéb sportág híreivel foglalkozik, például ilyen a tenisz, a vívás, az atletika, a kajak-kenu, a kerékpár, de nem maradnak ki az e-sport tartalmak sem, sőt még kocsmasportok is helyet kapnak a weblapon és írnak sakkveresenyekről is. Természetesen hangsúlyos téma a Forma-1 rovat is.

A Sportal magyarországi elindításával kapcsolatos döntést idén májusban hozta meg a Ringier Magyarország, és alig néhány hónap alatt tudtak elindulni, amihez nagy segítséget jelentett az, hogy az oldal a Ringier nemzetközi hasonló oldalainak know-how-jára épülve készült el, és például a dizájnt sem nulláról kellett kitalálni, a sportújságírók pedig lelkesen mondtak igent a felkérésre.

A munkatársak között versenyektársaktól érkező „régi motorosok” és a szakmába frissen, vagy nemrég belépők is vannak.

Az oldalon nagy szerep jut a videós tartalmaknak, Sportal TV néven erre külön rovatot is létrehoztak. Ezzel kapcsolatban a sajtóbeszélgetésen elhangzott, hogy e téren további fejlesztések is várhatók, novembertől elemző stúdióbeszélgetések és egyéb tartalmak is lesznek, amihez LED-falakat és más eszközöket is vásárolnak, szóval tényleg nagyon jelentős videós gyártást terveznek. Emellett tárgyalásokat folytatnak potenciális televíziós partnerekkel is együttműködésekre.

Így néz ki a SPortal nyitóoldala
Így néz ki a SPortal nyitóoldala

A Media1 kérdésére azt is elárulták, hogy egyelőre nem sales house-zal dolgoznak a reklámfelületek értékesítésén, hanem közvetlenül értékesítik azokat, de a későbbiekben elképzelhető ebben változás. Az oldalon egyébként máris több banner látható.

Természetesen lesz YouTube, Tiktok, Facebook, Instagram és más jelenlétük is, ehhez jó alapot jelenthet a videós tartalomgyártásuk. Applikációt is terveznek, de ez most, az induláskor még nincs.

A Sportal nem csak híreket gyárt, hiszen például szöveges és videós interjúkat is készít a stáb. Amikor indokolt, a sport világához szorosan kapcsolódó üzleti kérdésekről is írnak majd.

Kérdésre válaszolva elmondták, hogy egyelőre fizetős tartalom az oldalon nem lesz, de nem zárták ki ennek lehetőségét sem a későbbiekre. Most az elindulás volt a legfontosabb.

Még egy férfias célközönségű oldalt tervez a Ringier Hungary

A Media1 rákérdezett arra is, hogy mivel férfias termékről van szó, tervezi-e a mostanában inkább női tartalmak terén mozgó Ringier, hogy további férfi témájú oldalakat is indítanak, mire Kovács Tibor, a Ringier Hungary ügyvezetője elárulta, hogy hogy néhány negyedévvel későbbre terveznek még egy új oldalindítást, de konkrétumokat erről nem említett, így azt nem tudni, hogy milyen tematika mentén tervezik ezt.

Arra a kérdésre, hogy a most elindult Sportal honnan szerzi majd a látogatókat, a sajtóbeszélgetésen azt mondták, hogy eleinte a hírgyűjtő oldalakon is biztosan jelen lesznek, amíg megismertetik a márkát az olvasókkal, emellett a Ringier saját portfóliójából, például a Blikk.hu-ról is terelni fognak látogatókat az új felületre. Egyébként a Blikk napilapban is lesznek Sportalról származó tartalmak.

Óriási összeget fizet az állam a zuhanó példányszámú Nemzeti Sport felvásárlásáért

További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalál minket Facebookon is.

Borító: A Sportal szerkesztőségének csapata. Fotó: Ringier

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások