Mint arról korábban már beszámoltunk a televíziós szakmában etalonnak számító Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adatai alapján, a TV2 2022 ősze, valamint a 2023-as és a 2024-es év után 2025 első negyedévében is megnyerte a nézettségi versenyt az RTL ellenében:
- A TV2 9,9 százalékos átlagos közönségarányt (SHR%) ért el 2025 első negyedévében a kereskedelmileg kiemelten figyelt 18-59-es korcsoportban, míg az RTL ettől 2,5 százalékponttal elmaradva 7,4 százalékos share-t produkált teljes napon.
- A teljes lakosság (4+) esetében a TV2 az egész napos átlagokat tekintve 11,7, az RTL ettől 4,4 százalékponttal elmaradva, 7,3 százalékos közönségarányt ért el a Nielsen Közönségmérés mérőműszeres adatai szerint.
- A főműsoridőt (18:00-22:59) 2025 első negyedévében ugyancsak a TV2 nyerte (Live + As, vendég nélkül). A teljes lakosságban (4+) a TV2 14,1 százalékos közönségarányt tudott felmutatni, míg az RTL ettől 2,1 százalékponttal elmaradva, 12,0 százalékos közönségarányt ért el 2025 Q1-ben. A kereskedelmileg kiemelten fontos 18-59-es korcsoportban főműsoridőben a TV2-nek 12,3, az RTL-nek 0,1 százalékponttal kevesebb, 12,2 százalékos share-je lett a Nielsen Közönségmérés adatai alapján. (Ez ebben a kategóriában gyakorlatilag hibahatáron belüli különbséget jelent, ezért nevezhetjük akár holtversenynek is.)
- A Nielsen – az RTL sajtószobájában is elérhető – adatai szerint az RTL idén eddig mindössze 29 estét nyert meg (ez az esték 33%-át jelenti), míg a TV2 60 estét (67%) „vitt el”, vagyis a TV2 kétharmad feletti győzelmet ért el főműsoridőben.
Megmutattuk az alábbi ábrát is.

Friss fejlemény, hogy az RTL Magyarország ma, április 3-án közleményt adott ki, amelyben arra hívja fel a figyelmet, hogy ha a nézettségi adatokat az időeltolással tévézőkkel és a vendég nézőkkel együtt vizsgáljuk, akkor ők nyerték a főműsoridős versenyt 2025 első negyedévében a 18–59 éves korcsoportban.
A csatorna szerint az úgynevezett kumulált TSV-s (Time Shifted Viewing) adatok, vagyis az élő adást nem valós időben, hanem késleltetve – például a műsorvisszanéző funkcióval – megtekintő nézők, illetve a Nielsen-mérés során „vendégként” regisztrált látogatók is beleszámítanak az összképbe.
Ezekkel együtt számolva az RTL 16,2%-os piaci részesedést ért el főműsoridőben (18:00–22:59), míg a TV2 16,0%-ot. Az RTL tehát ebben az idősávban és ebben a célcsoportban győztesnek tekinti magát – bár az előny mindössze 0,2 százalékpont.
Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy ha egyébként nagyon szigorúan vesszük a számokat, akkor ez a 0,2 százalékpontos különbség (ahogy a másik, tehát a TSV nélküli esetben a 0,1 százalékos különbség is, ami a TV2 javára mutatkozott) az időeltolásos (TSV) és vendég nézőket figyelembe véve valójában talán inkább egy holtversenynek felel meg, hiszen hibahatáron belüli az eltérés.
Ráadásul a vendég nézők mérésével kapcsolatban több kérdés is felmerül, hiszen a vendégekre vonatkozó demográfiai adatokat valójában nem ellenőrzi senki.
Fontos még hozzátenni azt is, hogy a TV2 hagyományos share-t használ, míg az RTL néhány éve átállt az úgynevezett lineáris share használatára, ami nem számítja bele azokat a nézőket, akik a tévékészüléken, de nem hagyományos lineáris csatornát néznek, például: streaming (Netflix, YouTube, MAX stb.), videójáték, egyéb.

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.