Közterületi reklámok a Times Square-en, New Yorkban.

Megjelent az előrejelzés, mi várható a reklámpiacon 2025-ben

Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben a Dentsu Global Ad Spend Forecasts prognózis szerint. A tévés reklámpiac csak marginális mértékben tud majd növekedni, az online piac viszont továbbra is szépen bővülhet. A magazinok és a napilapok komoly kihívások előtt állnak. Az összefoglalóból kiderülnek a részletek.

A globális reklámköltések összértéke jövőre várhatóan eléri a 817,7 milliárd dollárt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent a 2024-re várható 772,4 milliárd dollárhoz képest – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A magyar reklámpiac várható növekedési üteme, 5,6 százalék alig valamivel marad a világátlag alatt – olvasható a Media1.hu-nak kedden küldött prognózisban.

Jóval nagyobb lehet a reklámpiaci növekedés a világgazdaság emelkedésénél

Dentsu Global Ad Spend Forecasts adatai azt mutatják, hogy miközben idén várhatóan 6,8 százalékkal nő a globális reklámköltések összértéke, 2025-ben – annak ellenére is, hogy jövőre kevesebb sporteseményhez és választásokhoz kapcsolódó kampányra kerül sor – további 5,9 százalékkal bővül a reklámiparba áramló pénz mennyisége. Mindez jelentősen meghaladja a világgazdaság növekedési rátáját, ami az IMF előrejelzése szerint jövőre 3,2 százalékos lesz.

A dentsu előrejelzése szerint az idei az első olyan év, amikor a teljes költések többségét már az algoritmusokkal segített hirdetési kiadások teszik ki: 2024-re várt arányuk 59,5 százalékot tesz ki, és három éven belül eléri a 79 százalékos mértéket is.

„Izgalmas határponthoz érkeztünk: a reklámipar végérvényesen belépett az algoritmusokkal vezérelt korszakba, ahol az adatvezérelt médiaköltési stratégiák olyan új lehetőségeket is kínálnak a márkák számára, amelyekkel sosem látott hatékonysággal minden eddiginél egyedibb élményeket lesznek képesek nyújtani a meglévő és új fogyasztók számára”

– mondta Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális szegmens térnyerése továbbra is töretlen.
A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális szegmens térnyerése továbbra is töretlen.

A digitális média marad a legsikeresebb

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális szegmens térnyerése továbbra is töretlen. A korábbi prognózisokra rácáfolva 2024-ben még továbbra is kétszámjegyű, 10,7 százalékos növekedést hoz össze ez a csatorna, és a jövő évi előrejelzés (9,2 százalék) sem sokkal marad el ettől a szinttől. Mindennek hatására a digitális reklámok részaránya erőteljesen tovább nő, jövőre várhatóan eléri a 62,7 százalékot. A következő három év során a digitális szegmensben kétszámjegyű növekedésre főként a retail media (21,9% átlagos éves növekedés), a programmatic (11,1% átlagos éves növekedés), illetve a paid social (8,7% átlagos éves növekedés) területeken számíthatunk.

Csak marginálisan tud bővülni a tévés reklámipar

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, a reklámköltéseknek továbbra is több mint az ötödét közel negyedét kitevő televíziós hirdetések értéke igen marginális mértékben, 0,6 százalékkal fog bővülni 2025-ben. A csökkenéstől elsősorban a connected TV-költések 18,4 százalék feletti növekedése menti meg ezt a szektort. Eközben köztéri hirdetésekre 3,9, rádióreklámokra 1,1, mozireklámokra pedig 3,2 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők.

Zsugorodó napilapos hirdetési piac

A nyomtatott felületek reklámpiaca az idei 2,9 százalékos zsugorodást követően 2025-ben újabb 2,5 százalékos csökkenést lesz kénytelen elszenvedni: a napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodásának hosszú távú trendje tehát jövőre sem törik meg, ennek nyomán pedig a terület immár csupán 5,5 százalékát teszi majd ki a teljes reklámpiaci tortának.

A globális médiaköltések eloszlása 2025-ben, csatornák szerint (előrejelzés)
A globális médiaköltések eloszlása 2025-ben, csatornák szerint (előrejelzés)

dentsu előrejelzése világ minden régiójában növekedést vár, azonban annak mértéke területenként eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 47 százalékát kitevő amerikai régióban jövőre 6,3 százalékos növekedés várható, a 31 százalékos részarányt képviselő ázsiai-csendes-óceáni régióban pedig 5,8 százalékos lesz a bővülés.

Az Európa, a Közel-Kelet és Afrika területeit magába foglaló EMEA régió ugyanakkor csak 5 százalékos átlagos növekedést fog tudni felmutatni. Iparági szegmensek tekintetében a pénzügyi (+6,4%), a gyógyszeripari (+5,8%), valamint az utazási és szállítási (+5,5%) hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.

A magyar reklámpiac sem panaszkodhat

 A magyar reklámpiaci költések összege 2024-ben közel 10 százalékkal lesz magasabb az egy évvel korábbinál, elérve az 1,08 milliárd dolláros szintet. 2025-re már 1,14 milliárd dollár lesz a piac volumene, ami további 5,6 százalékos bővülést jelent.

„Választások és nagy sportrendezvények hiányában a piacot jövőre a vásárlóerő növekedése kapcsán fellendülő kereslet hajtja majd: egyre több márka részéről nő az igény a reklámtevékenység iránt, ami a digitális, a televíziós és az outdoor hirdetési szegmensekben egyaránt kétszámjegyű árnövekedést gerjeszt majd” – nyilatkozta Turóczi András.

Távolabbi kilátások

A dentsu elemzése szerint a globális reklámpiac bővülési üteme várhatóan a következő években is kitartóan kicsivel 6 százalék alatt alakul majd: a céghálózat a 2025-ben várható 5,9 százalékos bővülést követően 2026-ra újabb 5,9 százalékos, míg 2027-re 5,8 százalékos növekedési ütemet jelez előre.

A dentsu letölthető teljes médiapiaci előrejelzése – amely nem csupán az 56 vizsgált ország számait összegzi és elemzi, hanem az egyes régiókat, csatornákat, valamint a hirdetői szektorokat is részletesen vizsgálja – az alábbi linken érhető el: https://www.dentsu.com/hu/hu/reports/global_ad_spend_forecasts_december_2024

„Hiába a növekedés, ha elviszi az infláció” – Interjú Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével a médiaipar helyzetéről

Sas István Díjat alapítottak és emléknapot tartottak a METU-n

Vladimir Arandjelovic: „Meglovagoljuk a Magyarországon is kibontakozó Connected TV hullámot” – exkluzív interjú a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával

Mészáros Lőrinc Atmedia nevű cége több milliárddal növelte az árbevételét egy év alatt

Gerendi Zsolt lett az európai önszabályozó reklámszervezet alelnöke

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Közterületi reklámok a Times Square-en, New Yorkban. Fotó: stock / Depositphotos

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások