Streaming platformok egy telefon kijelzőjén. Netflix, Apple TV és Amazon Prime video.

Egyre több magyar használ több streamingszolgáltatót a médiahatóság kutatása szerint

2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások használatának előretörése Magyarországon – derül ki a médiahatóság friss elemzéséből.

A tavalyi évben is folytatódott a streamingszolgáltatások használatának előretörése hazánkban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint 2023 végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.

A felmérés alapján a teljes használói kör ennél jóval bővebb, hiszen sokan élnek a szinte minden szolgáltatónál elérhető ingyenes kipróbálási időszak lehetőségével, azaz néhány hétig vagy egy hónapig előfizetés nélkül nézik a filmeket (de rendszeres használóivá végül nem válnak). Ez utóbbi kör mindig az új szolgáltatóknál a legnagyobb, így például a 2023-ban bevezetett RTL+ programjait kétszer annyian nézték fizetés nélkül, mint amennyien végül ténylegesen előfizettek rá.

Maradtak a generációs különbségek

Ahogyan általában a nem túl költséges innovatív szolgáltatások a fiatal korosztályokból terjednek el, a streaming használatában is jól megfigyelhető az egyes korosztályok eltérő „kapcsolási sebessége”.

Míg a tízen- és huszonévesek körében a hagyományos tévézés már egyértelműen háttérbe szorult – 30 százaléknyi csak tévét nézővel szemben 60 százalékuk néz streaminget is –, a középkorúak és idősebbek körében még többségben vannak azok, akik ragaszkodnak a jól bevált televízióhoz.

Ennek nyilván az is az oka, hogy a streamingszolgáltatások igénybevételéhez szükség van internet-előfizetésre, márpedig a 60 év fölöttieknek 2023-ban csak mintegy fele volt internethasználó.

Több vas a tűzben – relatíve olcsón

A felhasználók számának növekedése mellett az is érdekes adat, hogy egyre többen vannak olyanok, akik nem csupán egyetlen csatornára fizetnek elő.

A streaminghasználók mintegy fele „több vasat tart a tűzben”, és 2-4 csatornát is megrendel.

Ezt a fogyasztói viselkedést megkönnyíti, hogy a streamingszolgáltatások árai jelenleg még viszonylag jutányosak.

Miközben a tengerentúlról folyamatosan érkeznek a hírek, hogy a vezető csatornák ott már reklámokkal futnak, és a hirdetésmentességet csak magasabb árú csomagokkal lehet megvásárolni, Magyarországon a legnagyobb kínálatú szolgáltatók általában 2-3000 forint közötti havi díjért előfizethetők. A kisebbek ennél akár jóval olcsóbban is.

Az NMHH adatai szerint a hagyományos tévé-előfizetésért a magyar háztartások átlagosan havi 4600 Ft-ot fizettek 2023-ban, ezért sokan gondolkodnak úgy, hogy ezért az árért inkább két streamingcsatorna műsorát nézik.

Európában csökkent a tévénézésre fordított idő – egyedül a magyarok tartottak ki eddigi szokásaik mellett

Bejelentették a Max streamingplatform indulásával kapcsolatos legfontosabb részleteket

Már a 15 éven aluliak is napi négy órát mobiloznak – Elkészült a médiahatóság legfrissebb médiaipiaci jelentése

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Streaming platformok egy telefon kijelzőjén. Netflix, Apple TV és Amazon Prime video. Fotó: stock / Depositphotos

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások