Nemcsak megnyilatkozásokban, hanem állami eszközökkel, adófizetői pénzen is megpróbálja alakítani külföldi országokban a közbeszédet, ráadásul több esetben mindezt választási kampányok idején – számolt be a Direkt36 a videós kampányokról.
Mint írják, 2023 őszén a Miniszterelnöki Kabinetiroda a YouTube-on összesen hét európai uniós országban futtatott az illegális migráció veszélyeiről szóló videós kampányokat, amelyek összesen 8,35-9,7 millió alkalommal jelentek meg felhasználók képernyőjén. A hét országból két esetben (Szlovákia, Lengyelország) a hirdetések parlamenti választások hajrájában kezdtek megjelenni, másik két esetben (Németország, Olaszország) pedig akkor futottak a reklámok, amikor tartományi és helyi választásokat tartottak.
A lap mind a hat ország esetében külön-külön is rákérdezett a Kabinetirodánál az elköltött összegekre, ám Rogán Antal szervezetétől nem reagáltak. A hirdetés árát befolyásolja a megjelenítés száma, a piaci telítettség és több más faktor is, például hogy a hirdető mennyire részletesen határozza meg a célcsoportját.
A Google hirdetési adatbázisa szerint a Kabinetiroda két reklámvideójának összesített megjelenéséhez hasonló nagyságrendű szlovák politikai kampányvideók költsége tavaly ősszel 2 és 15 ezer euró (jelenlegi árfolyamon 790 ezer és 5,9 millió forint) közötti sávban mozgott. A fentiek alapján azonban ez nem biztos, irányadó, hiszen a magyar hirdetések célközönségét sokkal részletesebben meg lehetett adni, ami a hirdetés költségét is komolyan megdobhatja.
Elfogadta az Európai Parlament a politikai hirdetések átláthatóságáról szóló új uniós szabályokat
Mindössze 8 hét alatt elköltött 110 milliót a Fidesz-közeli Megafon és ezzel mindenkit leuralt
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Külföldön is terjeszteni kezdte a Fidesz propagandáját a Megafon