Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, Lengyel András médiaszakember, Szatmári Róbert, az Enyhe katarzis műsorvezetője

A TV2 programigazgatója elárulta egy rádióinterjúban, hogyan tudták átvenni a vezetést az RTL-től és mit gondol a folytatásról

Fischer Gábort, a TV2 Csoport programigazgatóját látta vendégül Szatmári Róbert a radiocafé Enyhe katarzis műsorának karácsony előtti különkiadásában, ahol ezúttal a televíziózás, napjaink és a jövő tartalomfogyasztása volt a központi téma. Van-e különbség Magyarország és Nyugat-Európa között ízlésben? Tényleg minden olyanra igény van, amit a képernyőkön látunk? Többek között ezek a témák szóba kerültek a beszélgetésben, amelyben a műsorvezetőhöz ezúttal Lengyel András médiaszakember is csatlakozott.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

„Magyarország alapvetően nem egy táncos kultúra, ezért is volt külön öröm számomra a Dancing with the Stars sikere”

– mondta a beszélgetés egy pontján Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport programigazgatója, aki szerint a magyarok egy olyan fajta fogyasztói kultúrát képviselnek, amelyben a sokszínűség a jellemző.

„Egyébként, ha tudnák az emberek, hogy néha milyen durva, elképesztő ötleteket és tartalmakat látunk a különböző nemzetközi televíziós találkozókon és miktől mentjük meg a magyar közönséget, akkor hálásak lehetnek nekünk és nem szidnák annyit a kereskedelmi tévéket. Szoktam mondani, hogy tévét egyébként nem magunknak csinálunk, voltak már ugyan ilyenre is példák, de ezek csak ideig-óráig voltak életképesek. Megnyugtathatok mindenkit, csak olyan tartalom megy a kereskedelmi tévékben, amiket szeretnek az emberek, amikre igény van” – tette hozzá Fischer.

Az Enyhe katarzis műsorvezetői megkérdezték a programigazgatót arról a folyamatról is, amelynek eredményként a TV2 átvette a vezetést az RTL-től a nézettségi versenyben. Fischer elmondta, hogy rengeteg munkát fektettek ebbe és egy hosszútávú stratégia következménye lett az, hogy ma már a TV2 a legnézettebb televízió Magyarországon:

„Az RTL volt sokáig az első és nagyon erősek voltak főműsoridőben, nekünk tehát új dolgot kellett csinálnunk. Ha másolsz, mindig a másolat utóérzete lesz a nézőben. Nekünk a tömegeket kellett megnyernünk és olyan időpontokban sugároztunk izgalmas tartalmakat, amikor a konkurensünk nem tette. A kábelcsatornák esetében is folyamatosan építkeztünk, míg azt vettük észre, hogy megjelentek nálunk a tömegek. Ha van egy üres színházad, ahova nem téved be senki, akkor nincs különbség jó és rossz előadás között, de ha a színházadba már járnak az emberek, akkor tudsz önmegvalósítani, akkor tudsz diverzifikálni. Én ebben hiszek. Aki le tudja győzni az RTL-t, azt gondolom, hogy csak jó lehet, viszont ezzel együtt nem nyugodhatunk meg, hiszen az ellenfeleink nem feladós típusok” – említette Fischer.

Fischer Gábor elárulta: Kolosi Péterrel (az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettesével, Fischer egykori RTL-es főnökével) csak médiás és televíziós rendezvényeken találkoznak. Az RTL tartalomért felelős igazgatóját egyébként jó és felkészült versenytársnak tartja. Fischer a beszélgetésben több helyen is hangsúlyozta, hogy Magyarországon kifejezetten felkészült szakmai stáb működik mindkét nagy televízióban és ez a megállapítás nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét. A programigazgató hangoztatta, hogy nagyon eredményes folyamatnak gondolja azt, hogy Magyarországon folyamatos verseny zajlik a két nagy médiaszolgáltató között, mert ez szerinte jobb tartalmakat és magasabb színvonalat eredményez.

Arra a kérdésre, hogy van-e különbség a két televízió között jellegükben, Fischer így válaszolt:

„Azt érzem, hogy mi a TV2-nél inkább olyan zenét adunk, amelyekről tudjuk, hogy szereti a közönség, az RTL pedig néha új darabokat próbál írni.”

Szó esett a beszélgetésben arról is, hogy Fischer Gábor mit gondol a Kőgazdag fiatalok című műsorról és a műsorra vonatkozó kritikákról. A beszélgetésnek ezen a pontján ezután kivesézték, hogy mennyire befolyásolják a közízlést a kereskedelmi tévék, vagy hogy mennyire pontos adatok állnak rendelkezésre arról, hogy a közönség milyen tartalmakat részesít előnyben. Fischer elmondta a véleményét arról is, milyen esélyei vannak a streamingnek, illetve hogyan változik meg a tartalomfogyasztás a jövőben.

Lengyel András megkérdezte Fischer Gábortól azt is, hogyan kezelte, amikor hosszú időn át nem jött a siker a TV2-nél és az RTL mindig legyőzte.

 

Újabb európai országból vonul ki az RTL

Majka mellett Pápai Joci is az RTL-hez igazol a TV2-től

Ez lehet az RTL újabb nagy dobása – hazánkba is megérkezik a The Floor című gameshow

Majka és Pápai Joci távozása után sem vesz vissza a TV2 a tempóból – elárulták, hogyan akarják megtartani a piacvezető pozíciójukat

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, Lengyel András médiaszakember, Szatmári Róbert, az Enyhe katarzis műsorvezetője

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások