„Magyarország alapvetően nem egy táncos kultúra, ezért is volt külön öröm számomra a Dancing with the Stars sikere”
– mondta a beszélgetés egy pontján Fischer Gábor, a TV2 Média Csoport programigazgatója, aki szerint a magyarok egy olyan fajta fogyasztói kultúrát képviselnek, amelyben a sokszínűség a jellemző.
„Egyébként, ha tudnák az emberek, hogy néha milyen durva, elképesztő ötleteket és tartalmakat látunk a különböző nemzetközi televíziós találkozókon és miktől mentjük meg a magyar közönséget, akkor hálásak lehetnek nekünk és nem szidnák annyit a kereskedelmi tévéket. Szoktam mondani, hogy tévét egyébként nem magunknak csinálunk, voltak már ugyan ilyenre is példák, de ezek csak ideig-óráig voltak életképesek. Megnyugtathatok mindenkit, csak olyan tartalom megy a kereskedelmi tévékben, amiket szeretnek az emberek, amikre igény van” – tette hozzá Fischer.
Az Enyhe katarzis műsorvezetői megkérdezték a programigazgatót arról a folyamatról is, amelynek eredményként a TV2 átvette a vezetést az RTL-től a nézettségi versenyben. Fischer elmondta, hogy rengeteg munkát fektettek ebbe és egy hosszútávú stratégia következménye lett az, hogy ma már a TV2 a legnézettebb televízió Magyarországon:
„Az RTL volt sokáig az első és nagyon erősek voltak főműsoridőben, nekünk tehát új dolgot kellett csinálnunk. Ha másolsz, mindig a másolat utóérzete lesz a nézőben. Nekünk a tömegeket kellett megnyernünk és olyan időpontokban sugároztunk izgalmas tartalmakat, amikor a konkurensünk nem tette. A kábelcsatornák esetében is folyamatosan építkeztünk, míg azt vettük észre, hogy megjelentek nálunk a tömegek. Ha van egy üres színházad, ahova nem téved be senki, akkor nincs különbség jó és rossz előadás között, de ha a színházadba már járnak az emberek, akkor tudsz önmegvalósítani, akkor tudsz diverzifikálni. Én ebben hiszek. Aki le tudja győzni az RTL-t, azt gondolom, hogy csak jó lehet, viszont ezzel együtt nem nyugodhatunk meg, hiszen az ellenfeleink nem feladós típusok” – említette Fischer.
Fischer Gábor elárulta: Kolosi Péterrel (az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettesével, Fischer egykori RTL-es főnökével) csak médiás és televíziós rendezvényeken találkoznak. Az RTL tartalomért felelős igazgatóját egyébként jó és felkészült versenytársnak tartja. Fischer a beszélgetésben több helyen is hangsúlyozta, hogy Magyarországon kifejezetten felkészült szakmai stáb működik mindkét nagy televízióban és ez a megállapítás nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét. A programigazgató hangoztatta, hogy nagyon eredményes folyamatnak gondolja azt, hogy Magyarországon folyamatos verseny zajlik a két nagy médiaszolgáltató között, mert ez szerinte jobb tartalmakat és magasabb színvonalat eredményez.
Arra a kérdésre, hogy van-e különbség a két televízió között jellegükben, Fischer így válaszolt:
„Azt érzem, hogy mi a TV2-nél inkább olyan zenét adunk, amelyekről tudjuk, hogy szereti a közönség, az RTL pedig néha új darabokat próbál írni.”
Szó esett a beszélgetésben arról is, hogy Fischer Gábor mit gondol a Kőgazdag fiatalok című műsorról és a műsorra vonatkozó kritikákról. A beszélgetésnek ezen a pontján ezután kivesézték, hogy mennyire befolyásolják a közízlést a kereskedelmi tévék, vagy hogy mennyire pontos adatok állnak rendelkezésre arról, hogy a közönség milyen tartalmakat részesít előnyben. Fischer elmondta a véleményét arról is, milyen esélyei vannak a streamingnek, illetve hogyan változik meg a tartalomfogyasztás a jövőben.
Lengyel András megkérdezte Fischer Gábortól azt is, hogyan kezelte, amikor hosszú időn át nem jött a siker a TV2-nél és az RTL mindig legyőzte.
Ez lehet az RTL újabb nagy dobása – hazánkba is megérkezik a The Floor című gameshow
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.