Marquard Media Group

Új kézbe került a magyar médiapiacon is érintett Marquard Media Group

A Magyarországon is jelenlévő, többek között a JOY, az ÉVA Magazin, az InStyle és az InStyle MEN lapokat kiadó médiacsoport, a Marquard Media Group (MMG) új többségi tulajdonoshoz került Jürg Marquardtól.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

A médiacsoport közleményében azt írja, Jürg Marquard időben biztosította a hosszútávú utódlás kérdését azzal, hogy még 2017-ben Bijan Khezri vált a Marquard Media Group vezérigazgatójává, majd 2018-ban (az 1964-ben alapított európai média konglomerátum történetében először) megnyitotta a vállalat tulajdonosi szerkezetét. A mostani többségi akvizícióról szóló megállapodás pillanatában a Bijan Khezri által alapított és irányított KCRI AG már 20 százalékos részesedéssel bírt a Marquard Groupban, e részesedés mértéke nő most többségi tulajdonrésszé.

Jürg Marquard a Marquard Group eladásáról így nyilatkozott:

„Nem könnyű egy olyan üzletember számára az elengedés, aki több mint 50 éven keresztül egyedüli tulajdonosként építette és folyamatosan sikerrel alakította át a vállalatát. Az előrehaladott korom ellenére a vállalkozói szenvedélyem nagyon is a régi. Bijan Khezri személyében egy erős társra találtam. A több mint hat évnyi szoros együttműködés során mindig sikerült kiegészíteni egymás erősségeit a vállalatcsoport érdekében. Örülök, hogy az örökségem a KCRI többségi tulajdonszerzésén keresztül Bijan kezébe kerül.”

Bijan Khezri, az új többségi tulajdonos is nyilatkozott:

„Jürg Marquard a vállalkozók egy különleges generációját képviseli, akik sikerrel ötvözték a pionírok szellemét, a hosszútávú tervezést és a folyamatos változást. Mindig is feladatomnak éreztem, hogy – további termék- és modell fejlesztések megvalósítása mellett – tovább vigyem az új korszakba azokat az értékeket, amelyeket Jürg testesít meg. A Jürg Marquarddal való társulásom egészen kivételes élmény a 25 éves vállalatvezetői pályafutásom során és várom, hogy továbbvihessem ezt a vállalkozói tradíciót. Az eddig elért változások megalapozzák a további profitábilis növekedést.”

Bijan Khezri és Jürg Marquard, a Marquard Group új és volt többségi tulajdonosa
Bijan Khezri és Jürg Marquard, a Marquard Group új és volt többségi tulajdonosa. Fotó: MMG

 

Magyar lapjai is vannak a Marquard Media Groupnak

A Marquard Group magyarországi médiavállalattal is rendelkezik Marquard Group Hungary (korábbi nevén Marquard Media) néven. Olyan márkák tartoznak hozzájuk mint a 25 éves JOY, a magyar piacra fejlesztett ÉVA Magazin, az InStyle és az InStyle MEN. A Marquard Group Hungary digitális transzformációja keretében az e-commerce üzleti modellekben is egyre jelentősebb eredményeket ér el (JOY-napok app, Vegyélhazait kezdeményezés).

Mucsi Zoltán, az InStyle Men első lapszámának címlapján
Mucsi Zoltán, az InStyle Men első lapszámának címlapján

Bijan Khezri, az új többségi tulajdonos

A genfi egyetemi tanulmányok után Bijan Khezri Londonban, befektetési banki területen kezdte a pályafutását, majd 1998-tól bekerült tőzsdén jegyzett társaságok boardjába Londonban és New Yorkban. 29 évesen az egyik legfiatalabb FTSE-100 board tag volt. Az elmúlt 25 évben számos családi és magántőke vállalatot szolgált innovációival elnökként és vezérigazgatóként, valamint független igazgatótanácsi elnökként a technológia és a sport területén. A svájci székhelyű KCRI (Khezri Capital Research International) egy befektetési és kormányzati tanácsadó vállalat. 50 éves korában doktorált az St. Galleni Egyetemen.

Időben elkezdett utódlás

2017-ben a vállalat elkezdte azt a jelentős digitális transzformációs folyamatot, amely során Lengyelországban kilépett a hagyományos print lifestyle üzletágból és a fókusz az IT-megoldásokra, a gamingre és a szoftverfejlesztésre helyeződött – elsősorban Németországban. A változáshoz kapcsolódó üzleti modell jellemzője, hogy egyre kevésbé függ a reklámbevételektől, és inkább az e-kereskedelem, a számítógépes termékek, az IT álláspiac, a game server megoldások, és az SaaS voice/chat kommunikációs megoldások felé nyit.

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon, és feliratkozhat napi hírlevelünkre is!

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások